Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie
- Autor:
- Mark Smiciklas
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.1/6 Opinie: 7
- Stron:
- 184
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie
Przedmowa autorstwa Guya Kawasakiego!
Infografika jest dziś najlepszym sposobem na… wszystko! Dlaczego? Ponieważ infografiki:
- są wzrokowym środkiem przekazu,
- w mgnieniu oka ujawniają swoje znaczenie,
- są intuicyjne,
- są zabawne,
- są estetyczne,
- są uwielbiane przez wszystkich,
- są skuteczne!
Możesz wizualizować:
- rozbudowane koncepcje,
- dane liczbowe,
- procesy,
- sprawy osobiste.
Przy pomocy infografik można:
- zwiększyć sprzedaż,
- budować marki,
- obsługiwać klientów,
- organizować zespoły,
- mierzyć ROI (kierownictwo to lubi).
Naucz się tworzyć infografiki. To proste, zobaczysz!
Mark Smiciklas - twórca ds. strategii Intersection Consulting. Uznany wizualizator i orędownik infografiki (zna się na rzeczy jak nikt). Ponad osiemnaście lat doświadczenia w roli starszego specjalisty ds. marketingu (B2B, B2C i reszta).
Wybrane bestsellery
-
Szkoła mówców jest napisana przez trenera, nie przez pisarza. To nie wydumane teorie, ale treści wynikające z wieloletniego doświadczenia autorki w pracy z żywym człowiekiem. Nie znajdziesz tu ogólników i łatwych rozwiązań. Dostaniesz za to mnóstwo praktycznej wiedzy i ćwiczenia, które realnie wp...
Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.94 zł
54.90 zł(-40%) -
Nowoczesny mówca MÓWI do ludzi, a NIE WYGŁASZA przemówienia. Jest otwarty, życzliwy i autentyczny. Jego celem jest podzielenie się wiedzą, zainspirowanie innych, a nie zdobycie uznania i wzbudzenie podziwu ― niezależnie od tego, czy zwraca się do audytorium bezpośrednio, czy za pośrednictwe...
Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Microsoft Excel to arkusz kalkulacyjny o wielkich możliwościach. Jako pionier wśród programów biurowych miał duży wpływ na rozwój dziedziny wizualizacji danych. Jeśli chcesz przedstawić dane w graficznej formie, z dużym prawdopodobieństwem skorzystasz w tym celu właśnie z Excela. Nie potrzebujesz...
Microsoft Excel. Kurs video. Wykresy i wizualizacja danych Microsoft Excel. Kurs video. Wykresy i wizualizacja danych
(39.90 zł najniższa cena z 30 dni)89.54 zł
199.00 zł(-55%) -
Czy znasz już Canvę? Jeśli nie, to za chwilę poznasz i – obiecujemy – nie pożałujesz. Canva jest dostępnym online narzędziem, dzięki któremu każdy, także osoba niemająca dotąd styczności z projektowaniem graficznym, jest w stanie przygotować grafikę na potrzeby social medi&oacu...
Canva. Kurs video. Projektowanie graficzne od A do Z Canva. Kurs video. Projektowanie graficzne od A do Z
(39.90 zł najniższa cena z 30 dni)40.05 zł
89.00 zł(-55%) -
W tytule "Idealna prezentacja krok po kroku" Piotr Bucki uczy, jak określać cel prezentacji oraz jak budować jej strukturę. Dzięki temu e-bookowi, dowiesz się, jak ważną rolę może odgrywać storytelling. Poznasz również zasady wzmacniania przekazu za pomocą obrazów i typografii oraz sposoby perswa...(13.90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.00 zł
25.00 zł(-20%) -
Jak przygotować wystąpienie, które trafi do serc i umysłów odbiorców oraz co ważne zostanie zrozumiane i zapamiętane? Jak sobie poradzić ze stresem? Na co zwrócić uwagę podczas przygotowywania? Jak mówić inspirująco, ale w swoim własnym indywidualnym stylu? ...(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)
31.92 zł
39.90 zł(-20%) -
Któż z nas nie pamięta nudnych, ciągnących się w nieskończoność wystąpień, podczas których marzył tylko o tym, żeby jak najszybciej się skończyły? Albo prezentacji, po których w pamięci pozostawało jedynie poczucie zmarnowanego czasu? Ale wiemy też, że istnieją mówcy doskonali, potrafiący w kilka...
Skuteczne prezentacje. Kurs video. Jak budować efektywne i profesjonalne prezentacje Skuteczne prezentacje. Kurs video. Jak budować efektywne i profesjonalne prezentacje
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.95 zł
39.90 zł(-55%) -
Prezentacja. Wartość, narracja, sposób podania. Fakty, liczby, kluczowe słowa - esencja wypowiedzi wsparta kilkoma trafnymi grafikami. Główna myśl uchwycona w zgrabne, łatwo zapadające w pamięć zdanie. Żart, ale na temat. Celne zestawienie danych. Porównanie, które daje do myślenia. Wstęp, rozwin...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
W ciągu wielu lat swej kariery Brian Tracy wygłosił ponad 4000 prezentacji i przemawiał osobiście do ponad 5 000 000 osób w 46 krajach. Jego umiejętności wygłoszenia porywającego przemówienia i skutecznego zakomunikowania własnych koncepcji pomogły mu odmienić kształt życia osobiste...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
27.92 zł
34.90 zł(-20%) -
Podstawą dobrej infografiki jest informacja. Projektowanie trzeba więc zacząć od wyselekcjonowania treści, które chce się przekazać użytkownikowi strony WWW lub mediów społecznościowych, uczestnikowi konferencji, klientowi na spotkaniu handlowym czy studentowi podczas wykładu. Kolejnym krokiem je...
Infografika. Sztuka atrakcyjnego prezentowania treści Infografika. Sztuka atrakcyjnego prezentowania treści
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.95 zł
39.90 zł(-45%)
Ebooka "Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: blog.mediafun.pl Maciej BudzichRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie” – Mark Smiciklas. W przypadku tej pozycji zastanawiałem się czy jej jednak nie wyrzucić. Przykłady infografik w książce traktującej o tworzeniu infografik mogłyby być zdecydowanie ładniejsze, tam są po prostu brzydkie. Ala sama treść się broni, zwłaszcza, że na rynku nie ma wielu pozycji traktujących o tworzeniu infografik. A te przydadzą się Wam nie tylko w prezentacjach (chociaż tam, im prościej tym lepiej) ale w całym sektorze „content marketing” czy to przy tworzeniu infografik do mediów społecznościowych czy do artykułów do sieci. Jeśli przymkniecie oko na nieatrakcyjnie graficzne przykłady oraz trochę truizmów w środku to polecam lekturę tej książki, zwłaszcza, że cena poza promocją jest dość wysoka – 35,90 zł.
-
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2014-02-17Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zamianę słów na grafikę proponuje Wydawnictwo Onepress/Helion, wydając książkę „Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie", przygotowaną przez Marka Smiciklasa. I tu wydawnictwo nie jest prekursorem, bowiem - jak przypomina autor - za pierwsze infografiki uznaje się malowidła naskalne sprzed 35 tys. lat p.n.e. To z natury rzeczy na równi „rysowany" jak pisany poradnik, wydany - by żaden ze szczegółów nie umknął - w wyjątkowo dopracowanej szacie graficznej. Podczas lektury -dosłownie - widzimy, jak wiele się w przeciągu wieków zmieniło. Zwłaszcza w ostatnich dziesięcioleciach! Bowiem dzisiaj info-grafika jest najlepszym sposobem na... wszystko! Dlaczego - ponieważ infografiki są wzrokowym środkiem przekazu i w mgnieniu oka ujawniają swoje przesłanie. Poza tym są często zabawne, zazwyczaj estetyczne i lubiane przez większość (przede wszystkim tych, którzy je rozumieją). A gdy już rozumiane - są skuteczne! Poprzez nie można zobrazować rozbudowane koncepcje, dane liczbowe, procesy (chemiczne, biologiczne itp.), a nawet... sprawy osobiste.
Wykorzystując infografiki ich twórcy (i zamawiający) m.in. liczą na zwiększenie sprzedaży i zbudowanie marki, ułatwienia w obsłudze klientów itp. -
Recenzja: admonkey.pl kasia, 2014-02-19Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Według autora książki infografiki są niezbędnym lub przynajmniej bardzo przydatnym elementem strategii biznesowej. Mark Smiciklas przedstawia ciekawe i trafne argumenty na poparcie tej tezy, ale ilustruje je wyjątkowo kiepskimi infografikami własnego autorstwa. Jak pogodzić te sprzeczności?
Mark Smiciklas jest prezesem Intersection Consulting, agencji marketingowej i komunikacyjnej z Vancouver, która prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystywania dynamiki Web 2.0 do osiągania celów biznesowych. Jak czytamy w jego biogramie, jest również „ uznanym specjalistą, słynącym ze swojego wizualnego myślenia oraz strategicznego, rzeczowego podejścia”.
Po lekturze książki druga część cytatu się potwierdza - temat roli infografik w biznesie został omówiony szczegółowo i rzetelnie, zaczynając od historii oraz definicji, przez praktyczne porady dotyczące tworzenia i publikacji treści aż po długą listę źródeł, z których możemy korzystać przy tworzeniu własnych prac. Smiciklas przytacza argumenty za wyższością komunikacji wizualnej nad tekstową, wynikające z uwarunkowań biologicznych – neurony wzrokowe stanowią około 30% masy mózgu, a te odpowiedzialne za dotyk i słuch to w sumie zaledwie 11%. Co za tym idzie, przyswajanie obrazów przychodzi nam łatwiej, więc jeśli chcemy przedstawić dane w przystępny sposób, infografika powinna być naturalnym wyborem.
W drugim rozdziale dowiadujemy się, jakie informacje można zwizualizować. Instynkownie na myśl przychodzą statystyki, ale Smiciklas przekonuje, że infografik warto używać również do przedstawiania idei i konceptów, procesów, hierarchii, relacji, informacji chronologicznych czy geograficznych. W rozdziale pojawia się również krótka wzmianka o infograficznym CV, które zdaniem Smiciklasa jest dobrym sposobem na wyróżnienie się z tłumu kandydatów nie tylko ze względu na nietypową formę, ale też bardziej czytelne przedstawienie treści. Z drugiej strony trzeba brać pod uwagę, że niekonwencjonalne CV może działać jak miecz obosieczny – dla jednych będzie atutem, ale inni odrzucą je na wstępie.
Trzeci rozdział przeprowadza nas przez proces tworzenia infografiki na poziomie teorii, wychodząc od określenia celu, przez wybór narzędzi aż po publikację i rozważania na temat oustorcingu. Przy tej okazji autor ujawnia również swój stosunek do estetyki infografik, o czym za chwilę. Na koniec dowiadujemy się nieco na temat marketingu treści w kontekście infografik i dostajemy długą listę materiałów pomocniczych.
Przechodząc od warstwy merytorycznej do estetycznej wrócę do pierwszej części cytatu, mówiącej o Smiciklasie jako o ekspercie słynącym ze swojego „wizualnego myślenia”. Być może w głowie autora infografiki wyglądają dobrze, ale w druku, mówiąc delikatnie, nie zachwycają. Przez pierwszych kilka kartek można sądzić, że toporne ikonki, krzywe linie i smaczki rodem z Painta są tylko żartem, przypadkiem, błędem w druku – ale nie! Równie kiepskie obrazki znajdują się w całej książce i tworzą wybitny kontrast z tymi, których twórcą nie jest Smiciklas, ale inni cytowani przez niego graficy czy marketerzy. Autor wprawdzie przekonuje, że z jego punktu widzenia estetyka infografiki jest kwestią drugorzędną, ponieważ jej celem jest proste przedstawienie danych, jednak w przypadku wielu jego grafik nie działa ani jedno, ani drugie. Gdyby nie opisy pod obrazkami, spora część z nich byłaby zupełnie nieczytelna.Jeszcze większy zamęt wprowadza to, że na blogu Smiciklasa na stronie Intersection Consulting można znaleźć naprawdę piękne, ciekawe i przejrzyste infografiki, w niczym nie przypominające potworków z książki.
By nie pozostać gołosłownym, zachęcam do porównania infografik umieszczonych w książce, które autor opublikował na Flickrze oraz zawartości jego bloga na stronie Intersection Consulting.
I jak tu wydać opinię? Książkę czyta się lekko, momentami wręcz przyjemnie, a Smiciklas ewidentnie zna się na swoim fachu, więc chyba najlepiej uznać nieszczęsne grafiki za wypadek przy pracy. -
Recenzja: Gazeta Ubezpieczeniowa Aleksandra Wysocka-Zańko, 2013-12-24Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To smutna prawda, ale po naszej branży nikt się nie spodziewa niczego ekscytującego. Paragrafy, nieznośnie długie ogólne warunki ewentualnie szablonowe zdjęcia szczęśliwych rodzin lub pracowników biurowych ze sztucznymi uśmiechami na twarzy. Żadnych estetycznych wzlotów. Tymczasem można w stosunkowo łatwy sposób przekazywać wiedzę o ubezpieczeniach w sposób nie tylko bardziej zrozumiały, ale również estetyczny - wykorzystując infografikę.
Infografika, jak łatwo zgadnąć, to przedstawienie informacji w formie rysunkowej. Dobrze przygotowana, pozwala bezboleśnie przekazać odbiorcy nawet skomplikowane treści i dać wstępne pojęcie o różnych kwestiach czy zjawiskach. Infografiki przydają się również do komunikacji wewnętrznej z pracownikami i pośrednikami.
Przez dziesiątki tysięcy lat byliśmy gatunkiem, dla którego najważniejszym zmysłem był wzrok. Stąd wyjątkowa wrażliwość naszych mózgów na obrazy. Słowo pisane to wynalazek znacznie późniejszy. Żeby je przetworzyć, trzeba więcej czasu i energii. Klient na przejrzenie naszych materiałów reklamowych ma kilka, maksymalnie kilkanaście sekund. W tym czasie zdecyduje, czy jest to dla niego coś wartościowego czy raczej „nudy". Jeśli zobaczy rzędy liter, wykresów i tabel, to decyzja będzie jasna. Nudy. Niestety pasjonatów tabel, wykresów i długich tekstów jest relatywnie niewielu. Jeśli natomiast klient zobaczy infografikę, to w te kilka sekund, które dla nas przeznaczył, będzie mógł przyswoić sobie kluczowe elementy tego, co chcemy mu przekazać - czy dotyczy to ubezpieczenia jego życia, majątku, zdrowia czy czegokolwiek innego.
Na początku grudnia wydawnictwo Onepress opublikowało ciekawą książkę Marka Smiciklasa Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie. Jeśli infografiki to dla ciebie nowy temat, będzie to dobra podstawa do dalszych działań. Dowiesz się, do czego można je wykorzystać, jak je projektować i jakich błędów unikać. Nawet jeśli nie jesteś zawodowym grafikiem ani nie masz na swoje usługi agencji kreatywnej, to nie znaczy, że powinieneś rezygnować z infograficznej kariery. Okazuje się, że skuteczne są również dzieła wykonane metodą chałupniczą, którym daleko do wizualnego ideału, spotykają się z pozytywnym przyjęciem. I w drugą stronę - wysokobudżetowe wytwory profesjonalnych agencji bywają nieczytelne i nie spełniają swoich funkcji.
Na rynku szkoleniowym również pojawiają się warsztaty infograficz-ne, z których warto skorzystać. To temat obowiązkowy dla produk-towców, szkoleniowców, PR-owców i marketingowców. A reszcie również nie zaszkodzi, ponieważ uczy przekazywać swoje idee w sposób czytelny i esencjonalny, co okazuje się niezwykle pomocne w komunikacji biznesowej. W postaci infogra-fik można zaprezentować budżety, plany sprzedażowe, wyniki kwartalne oraz inne informacje dotyczące firmy, sprzedawców, klientów etc.
Czy wracając do kultury obrazkowej cofamy się w rozwoju Wręcz przeciwnie. Nawiązując do słynnej wypowiedzi Alberta Einsteina - „Wszystko powinno być tak proste, jak to możliwe. Ale nie prostsze".
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Power of Infographics: Using Pictures to Communicate and Connect With Your Audiences (Que Biz-Tech)
- Tłumaczenie:
- Maksymilian Gutowski
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-8069-6, 9788324680696
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-12-09
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-8070-2, 9788324680702
- Data wydania ebooka:
- 2013-12-09 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 16080
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 10.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 7.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 13.4MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Prezentacje
Spis treści książki
- Czym jest infografika? (13)
- Definicja infografiki (13)
- Historia infografiki (15)
- Teoria wizualizacji (18)
- Warunki biologiczne (18)
- Wygoda dla umysłu (18)
- Wizualne przyswajanie informacji (20)
- Dlaczego infografiki sprawdzają się w biznesie? (21)
- Łatwość przetwarzania (22)
- Łatwość przekazu informacji (24)
- Odlotowość (24)
- Statystyki (29)
- Opowiadanie historii danymi (29)
- Zalety wizualizacji wyników badań (32)
- Potencjalne trudności (32)
- Idee i koncepty (34)
- Wykorzystanie metafor wizualnych (34)
- Prezentowanie idei przy użyciu karykatur (36)
- Studium przypadku: seria komiksów Time Well Spent firmy Kronos (38)
- Proces (41)
- Problem z żargonem (42)
- Infografiki tłumaczą, czym się zajmujesz (43)
- Hierarchia (46)
- Hierarchie biznesowe (46)
- Relacje (50)
- Ułatwione myślenie systemowe (51)
- Modele biznesowe (53)
- Tożsamość (59)
- Humanizacja marki (60)
- Infografiki jako CV (62)
- Chronologia (66)
- Biznesowe osie czasu (66)
- Geografia (69)
- Mapy biznesowe (69)
- Cel (73)
- Rozpoznanie potrzeb informacyjnych odbiorców (73)
- Analiza grup docelowych (75)
- Określanie zadań infografik (76)
- Sztuka obserwacji (79)
- Wzrok (79)
- Słuch (79)
- Zapisywanie pomysłów (83)
- Przecież nie jestem artystą! (83)
- Różne rodzaje dokumentacji (84)
- Synteza (86)
- Sześć pytań (90)
- Krytyka (95)
- Infografika - zrób to sam (96)
- Tyrada o infografice (96)
- Przepis na własną infografikę (96)
- Outsourcing (103)
- Pełny profesjonalizm (104)
- Współpraca ze studentami (105)
- Badania grupy docelowej (115)
- Publikacja online (115)
- Baza infograficzna (116)
- Infograficzne posterunki (122)
- Publikacje offline (127)
- Zastosowanie infografik do budowania marki (131)
- Infografiki w biznesie (132)
- Marketing treści (133)
- Promocja infografik (139)
- Infografika w organizacji (145)
- Włączenie infografik do obiegu pracy (145)
- Zastosowanie w komunikacji wewnętrznej (146)
- Pomiar wartości infografik (150)
- Korzyści kwantyfikowalne (151)
- Korzyści niekwantyfikowalne (154)
- Przewodnik po elementach graficznych (155)
- Narzędzia infograficzne (155)
- Narzędzia do wizualizacji (155)
- Elementy graficzne (168)
- Inne źródła (168)
- Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru (169)
- Creating More Effective Graphs (169)
- Envisioning Information (169)
- Graph Design for the Eye and Mind (169)
- Information Graphics: A Comprehensive Illustrated Reference (169)
- Information Visualization: Perception for Design (169)
- Marks and Meaning, Version Zero (170)
- Now You See It: Simple Vizualization Techniques for Quantitative Analysis (170)
- Slajd:ologia. Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji (170)
- Visual Language: Global Communication for the 21st Century (170)
- The Wall Street Journal Guide to Information Graphics: The Dos and Don'ts of Presenting Data, Facts and Figures (170)
- Projektanci informacji, konsultanci i agencje (170)
- Agencje (171)
- Freelancerzy (173)
- Konsultanci (175)
CZĘŚĆ I: KOMUNIKACJA WIZUALNA
1. Podstawy infografiki (13)
CZĘŚĆ II: INFORMACJE BIZNESOWE
2. Wizualizacja liczb i konceptów (29)
3. Wizualizacja relacji i funkcji (41)
4. Wizualizacja: kto, kiedy i gdzie (59)
CZĘŚĆ III: TWORZENIE INFOGRAFIK
5. Przygotowania (73)
6. Praca koncepcyjna (83)
7. Projektowanie infografik (95)
8. Publikacja infografik (115)
CZĘŚĆ IV: WARTOŚĆ BIZNESOWA
9. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna (131)
10. Zwrot z inwestycji (149)
11. Materiały infograficzne (155)
SKOROWIDZ (177)
Oceny i opinie klientów: Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie Mark Smiciklas (7) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(3)
(1)
(0)
(2)
(0)
więcej opinii