Homo corporaticus, czyli przewod...

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Autor: Joanna Krysińska

Ocena:
   4.4/6  Opinie  (11)
Stron: 152
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
34,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 6,98 zł
27,92 zł 34,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
34,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
27,92 zł
34,90 zł
Kto mówi o zwycięstwie? Przetrwanie jest wszystkim.
Rainer Maria Rilke

Czy duit to właśnie Ty?

Dlaczego jesteś w korporacji? Bo zawsze chciałeś. Bo lubisz czuć za sobą siłę dużej firmy. Bo dobrze płacą i dają służbowy samochód. Bo tak jakoś wyszło. Teraz nie ma to żadnego znaczenia. Pracujesz w korporacji i musisz z tym żyć. Jako duit. Kim jest duit? To pracownik, który wykazuje stosunek uniżenie poddańczy wobec korporacji, w związku z czym daje się wyssać jak cytrynkę. I zrobić w konia. Słowo pochodzi od angielskiego "do it" - zrób to. To duici odwalają całą brudną robotę, a w podziękowaniu nie dostają nawet uścisku ręki prezesa. Dają się wykorzystywać przez tych, co lubią od czasu do czasu pogrzać zwały sadła na jachcie w trakcie jakiegoś służbowego wyjazdu na Karaiby.

Zabolało?

Nie martw się - w ciemnym korporacyjnym korytarzu zaświeciło światełko nadziei. Czytając te słowa, robisz właśnie ku niemu pierwszy krok. Nie musisz porzucać dotychczasowej pracy, żeby poprawić swój los. Wystarczy, że nauczysz się sprawnie pływać po powierzchni firmowej zupy. Dzięki tej książce dowiesz się, co zrobić, by nie stać się duitem, jeśli jesteś na początku swojej korpo-drogi. Sięgniesz po oręż niezbędny w walce o ogień. Przekonasz się, co należy zrobić, by samemu grzać buźkę na jachcie. Weźmiesz udział w korporacyjnej ceremonii i opanujesz taktykę człowieka sukcesu. Zaczniesz przemawiać słowami korporacyjnej propagandy i poznasz kilku cudzoziemców w Twojej korporacji, by wreszcie odłączyć się na dobre, usuwając z mózgu układ scalony z firmą.

Co nie znaczy, że ją porzucisz, po prostu nareszcie zaczniesz żyć dla siebie, nie dla niej!

Zatem nie czekaj! Czytaj, ćwicz, a potem — DO IT!

 

DO IT! Na Facebooku

 


 

Joanna Krysińska przez kilka dobrych lat pracowała jako copywriter w dużych agencjach reklamowych. Kiedy absurdy korporacji zaczęły jej bardzo doskwierać, zaczęła spisywać swoje doświadczenia. Dołączyła do nich historie znajomych i znajomych znajomych. I tak powstała ta książka. Na razie pierwsza, ale nie ostatnia, jak zapowiada autorka.

Prolog (7)

Wprowadzenie (9)

1. Jak nie dać się wrobić w bycie duitem, czyli kilka zasad przetrwania (11)

  • Zasada 1. Wyrafinowana technika 4D, czyli wchodzenia komuś w cztery litery (12)
  • Zasada 2. W korporacji są równi i równiejsi (15)
  • Zasada 3. Osoby na stanowisku wyższym od twojego traktuj jak (zgniłe) jajo (17)
  • Zasada 4. Dobrze żyj z asystentką swojego szefa (19)
  • Zasada 5. Mimikra (22)
  • Zasada 6. Jak pracować w tzw. open space i... nie zwariować (23)
  • Zasada 7. Unikaj plotkarzy (24)
  • Zasada 8. Nie traktuj z góry pracowników administracji, księgowości i działu IT (26)
  • Zasada 9. Rozpoznaj swojego wroga (27)

2. Walka o ogień, czyli podstawowa wiedza o strategiach postępowania w korporacji (35)

  • Strategia 1. Obrona przez atak (35)
  • Strategia 2. Taktyka dupokrywek (39)
  • Strategia 3. Masaż ego (40)
  • Strategia 4. Taktyka Chrystusa narodów (44)
  • Strategia 5. Taktyka nicnierobienia (46)
  • Strategia 6. Ściema (49)
  • Strategia 7. Slalom gigant, czyli o marnowaniu czasu, uciekaniu od odpowiedzialności i unikaniu konfrontacji (54)
  • Strategia 8. O funkcji języka rynsztokowego w obronie własnej (59)
  • Strategia 9. Metoda na lokalnego kacyka (60)

3. Jak grzać swoją buźkę na jachcie, udawać zarobionego i mieć z tego kokosy, czyli jak zadbać o swój PR i zaistnieć w korporacji (63)

  • Nagłaśnianie ogromu swojej pracy (64)
  • Selektywne zostawanie po godzinach (64)
  • Popadanie w samouwielbienie (66)
  • Ogłaszanie wszem i wobec, jak bardzo jesteś rozchwytywany (67)
  • Podpisywanie się pod wszystkimi pomysłami (68)
  • Pisanie pochwalnych maili na własny temat (69)
  • Autopromocja w gazetce firmowej (70)
  • Wykazywanie się za wszelką cenę (71)

4. Korporacyjna msza, czyli telekonferencje, briefingi, brainstormy, statusy, dywaniki i inne rodzaje spotkań (73)

  • Jestem na spotkaniu, więc dobrze się bawię (74)
  • Telekonferencja, czyli spotkanie bez wychodzenia z biura (75)
  • Slalom gigant, czyli o unikaniu spotkań bezproduktywnych (77)
  • "Wiecie, rozumiecie", czyli spotkanie na szczycie (79)
  • Taniec godowy na spotkaniach pochwalnych (83)
  • Windą na szafot (85)
  • Burza mózgów czy pranie mózgu? (88)
  • Catering, czyli o niebezpieczeństwach jedzenia kanapek z pietruszką (90)
  • Spotkanie tete-a-tete z dyrekcją, czyli tzw. dywanik (92)
  • W weekend będę się integrował (93)
  • Jak cię widzą... czyli o języku ciała na spotkaniach (97)

5. Taktyka człowieka sukcesu, czyli jak awansować w strukturach korporacji (101)

  • Pokaż mi, kogo znasz (102)
  • Kariera przez zasiedzenie (105)
  • Kariera w wersji turbo (106)
  • Blokada awansu (110)
  • Mój mąż jest z zawodu dyrektorem, proszę pani (111)
  • Metoda na komisję śledczą ds. wykroczeń przeciwko firmie (112)

6. Korporacyjna propaganda sukcesu, czyli jak sobie nie dać zrobić wody z mózgu (117)

  • O przyjaźni pracodawcy ze swoimi pracownikami (119)
  • Kodeks etycznego zachowania (120)
  • Wiersze o prezesach i poematy o rosnącej sprzedaży (121)
  • Zawsze zgodnie z nurtem partii, tfu, firmy (123)
  • Ja cię oceniam, ty mnie oceniasz, my ich oceniamy (126)
  • Guru naszej firmy? A, masz na myśli Johna... (131)
  • Ponglish, czyli korpojęzyk (132)
  • Znaczenia ukryte między słowami (135)

7. Ex-pat club, czyli o cudzoziemcach w korporacjach (139)

  • Japończycy chodzą parami (140)
  • Ciao bello Italiano (143)
  • Pardon my French (145)

8. Jak usunąć z mózgu zepsuty układ scalony z twoją firmą, czyli o sztuce rozstań (149)

Najczęściej kupowane razem:

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji plus Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji. Wydanie II rozszerzone plus Strategia Milionera. Spersonalizowana droga do sukcesu finansowego
Cena zestawu: 102,76 zł 120,90 zł
Oszczędzasz: 18,14 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji plus Śmiało! Jak stać się wielkim, zamożnym i wpływowym plus Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji. Wydanie II rozszerzone
Cena zestawu: 102,76 zł 120,90 zł
Oszczędzasz: 18,14 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Homo corporaticus, czyli przewodnik przetrwania w korporacji
6
(2)
5
(5)
4
(1)
3
(2)
2
(0)
1
(1)

Liczba ocen: 11

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Wspaniała lektura, swietne obserwacje, wartkie tempo, niezwykla spostrzegawczosc, ciety dowcip, ironiczne poczucie humoru połączone z pelnym klasy dystansem do opisywanej toksycznej, nielogicznej i przez to, jakze czesto, rowniez nieefektywnej korporacyjnej rzeczywistości.
      Ocena : 6 

    Przegląd najpopularniejszych "korpo"osobowości z jakimi można zetknąć się w korporacji i nie tylko :) Książka z dużą dozą humoru oraz ciekawymi przykładami "z życia wzięte". Polecam.
      Ocena : 5 

    Książka bardzo celnie opisuje cechy i codzienność korporacji. Z pewnością powstała na skutek niefajnych przeżyć autorki związanych z pracą w korporacji, ale bardzo dobrze ją rozumiem. Pracuję w tego rodzaju przedsiębiorstwie i niestety tak właśnie tam jest. Liczy się lans, przypisywanie sobie cudzych sukcesów, dobry PR. Wszystko właściwie zależy od przełożonego - jeśli mu na Tobie zależy, to a) będzie Cię trzymał bo jesteś mu potrzebny, aby odwalać czarną robotę za niego, b) jest z innej bajki. myśli niekorporacyjne i za chwilę ktoś go wygryzie. Liczą się układy, sympatie, wizerunek, PRACA to sprawa drugorzędna. Ja mam się całkiem nieźle, bo wprowadzam w swoje życie kilka zasad o których pisze autorka. Ale mam problem, ponieważ wewnętrznie kłóci się to z moim charakterem... Dlatego też czas szukać, jak to autorka napisała, pracy poza strukturami korporacji :)
      Ocena : 5 

    Nie jestem nałogowym homo corporaticusem i moje doświadczenie w tej dziedzinie jest dość słabe. Jestem przyzwyczajona do pracy w mniejszych strukturach niż międzynarodowy konglomerat. Tym bardziej książka o mechanizmach działających w korporacjach nigdy mnie nie interesowały. Okazało się jednak, że Homo corporaticus to po prostu dobra zabawa i łagodne zrozumienie mechanizmów rządzących w dużych skupiskach ludzkich. A przecież wszyscy w takich żyjemy! Polecam! Szybka i przyjemna lektura!
      Ocena : 5 

    Taka książka powinna być lekturą obowiązkową w szkole! A dla tych co idą do pierwszej pracy to podstawa. Ta i inne podobne.
      Ocena : 5 

    Książka napisana z ogromną lekkością i humorem (aczkolwiek w pewnym sensie jest to śmiech przez łzy). Autorka posiada dobry zmysł obserwacji, czasami się zastanawiałam, skąd ja te przykłady zachowań ludzkich oraz prawideł panujących w firmach znam (zapewne z życia). Obnaża patologie panujące w korporacjach. Świetny poradnik dla tych co chcą zrobić korpo-karierę.
      Ocena : 5 

    Napisana przystępnym językiem, czyta się z przyjemnością. Pełna trafnych spostrzeżeń i przesycona klimatem pod którym mogę podpisać się osobiście. Pozycja traktująca o tym o czym wiele z nas pracujących w takich firmach wciąż boi się otwarcie mówić w obawie o utratę pracy. Nasza, krajowa, często demaskująca małość decydentów wielkich firm. Warta uwagi dla wszystkich którzy pragną zmierzyć się z korporacją.
      Ocena : 4 

    Przeczytałam z przyjemnością, mimo, że kilka tez robi wrażenie wyciągniętych z kapelusza. Przyzwoite podejście do tematu i sprawność językowa rekompensują niedostatki.
      Ocena : 3 

    Książka trudna do oceny. Niby wszystko gra, niby z humorem napisana ale bardzo mocno wyziera z niej rozczarowanie autorki korporacją i panującymi tam układami. Podczas gdy tak naprawdę nie jest aż tak źle jak jest to opisane. Piszę z perspektywy pracownika korporacji, co prawda nie w Polsce. Jakkolwiek przy niektórych stwierdzeniach kiwałem głową na "tak", to jednak przyznam ze mnie odrobinę rozczarowała. Trochę w stylu poradników NLP pisana, niby z "jajem" ale sztuczność wręcz emanuje.
      Ocena : 3 

    Sama autorka wydaje sie dosyc sympatyczna i bardzo lubie czytac z nia wywiady, jednak ksiazka jest dosyc slaba. W sumie nic nowego i nic konkretnego. Widac tez brak lekkiego piora u autorki. O wiele ciekawsze sa wywiady z nia zamieszczane w sieci.
      Ocena : 1 

    Bzdury. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Kupiłam tę pozycją z nadzieją, że poszerzę swoje horyzonty na temat pracy w korporacji, kultury organizacyjnej itp.Jestem trenerem, zatem również z nadzieją, że pozycja ta dostarczy mi ciekawych przykładów czy "case study" na szkolenia... Bardzo się rozczarowałam. Jest to po prostu zwykła "zemsta" autorki za jej zdaniem bezpodstawne zwolnienie jej z pracy... teksty są pełne hipokryzji, autorka sama namawia do robienia czegoś, co wcześniej wyśmiewa... prosty, sączący jadem język, przytaczanie skrajnych, wyrwanych z kontekstu przykładów.Na odwrocie książki można przeczytać, ze autorka pracowała "kilka dobrych lat" w korporacji, co może dać nam mylne wrażenie, że tak naprawdę było. W rzeczywistości w korporacji autorka wytrzymała 4 lata co tym bardziej "obniża" jej autorytet w kwestii dawania takich rad jakimi nas raczy. Dziwi mnie również bardzo, że partnerem wydawnictwa jest Raiffeisen Bank, który sam jest korporacją, w ygląda to tak jakby nikt z tego banku nie przeczytał tej książki, bo jakby tak było, raczej nie "partnerowaliby" w jej wydaniu. Szkoda czasu i pieniędzy!
    płatności onepress.pl