Efektywne zarządzanie czasem dla...

Efektywne zarządzanie czasem dla bystrzaków. Wydanie II

Autor: 

Efektywne zarządzanie czasem dla bystrzaków. Wydanie II
Stron: 337
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Septem
Planowana data wydania:
kwiecień 2017

Dowiedz się, jak:
  • osiągać jeszcze więcej w ciągu dnia pracy
  • porządkować swoją przestrzeń roboczą dla uzyskania optymalnej wydajności
  • lepiej wykorzystywać czas podczas wyjazdów służbowych
  • radzić sobie z czynnikami rozpraszającymi uwagę
  • walczyć ze skłonnością do odkładania pracy na później
Zastosuj skuteczne metody zarządzania czasem i zmień swoje życie na lepsze
Czy masz wrażenie, że wciąż brakuje Ci czasu i nie możesz z niczym zdążyć? Ten prosty i zrozumiały poradnik pomoże Ci zmienić Twój dzień w pracy — a także całe Twoje życie. Jest pełen praktycznych wskazówek na temat radzenia sobie z tym, co rozprasza naszą uwagę, walczenia ze skłonnością do odkładania pracy na później i optymalizowania swojej przestrzeni roboczej. Ponadto opisuje wypróbowane metody odzyskiwania cennych godzin, aby jak najlepiej wykorzystać każdą minutę dnia.
  • Zacznij od prostych rzeczy. Poznaj trzy sekrety osobistej organizacji, wypisz swoje cele na kartce i poznaj wartość swojego czasu — schodząc aż do poziomu minuty.
  • Czas jest kluczowy. Skup swoje wysiłki na odpowiednich zadaniach, określ priorytety, blokuj swój czas i przygotuj przestrzeń roboczą tak, aby sprzyjała wydajnej pracy.
  • Być (w internecie) albo nie być. Dowiedz się, jak uniknąć czarnej dziury w postaci e-maili i mediów społecznościowych — i naucz się wykorzystywać najnowsze technologie do optymalizowania własnego czasu.
  • Problemy z koncentracją. Staw czoła wyzwaniom związanym z zarządzaniem czasem w każdym obszarze swojego życia — od skłonności do odkładania pracy na później po rozmaite czynniki rozpraszające Twoją uwagę.
  • Różne podejścia. Bez względu na to, czy jesteś asystentem administracyjnym, dyrektorem najwyższego szczebla czy kimś pomiędzy, poznaj metody działania właściwe dla Twojej pracy, które pomogą Ci w pełni wykorzystać każdą minutę dnia — aż w końcu ludzie zaczną się zastanawiać, jak Ty to robisz.
Z książki dowiesz się, jak:
  • pokonać przeszkody związane z zarządzaniem czasem,
  • wydajnie pracować z domowego biura,
  • radzić sobie z szefem, który ma skłonność do marnowania czasu,
  • unikać największych złodziei czasu,
  • nauczyć innych umiejętnego zarządzania czasem,
  • używać technologii do tego, by doskonalić swoje umiejętności organizacyjne,
  • wyrobić sobie pozytywne nawyki związane z zarządzaniem czasem — już dzisiaj.

Dirk Zeller jest autorem licznych książek na temat sukcesu, zarządzania czasem, wydajności, sprzedaży i równowagi życiowej. Napisał dziesięć bestsellerów, w tym Telephone Sales For Dummies i Success as a Real Estate Agent For Dummies.

O autorze (15)

Podziękowania od autora (17)

Wstęp (19)

  • O książce (19)
  • Ikony użyte w tej książce (20)
  • Naiwne założenia (21)
  • Poza tą książką (21)
  • Co dalej? (21)

CZĘŚĆ I: POCZĄTEK REWOLUCJI: PROSTE PIERWSZE KROKI (23)

Rozdział 1: Istota umiejętnego zarządzania czasem - dobra organizacja (25)

  • Planowanie z wyprzedzeniem (25)
    • Większy spokój (26)
    • Włączenie podświadomości (26)
    • 1000-procentowy zwrot (27)
    • Przygotowanie wszystkiego, czego potrzebujesz (27)
    • Zajmujesz się wszystkim - tylko raz (28)
  • Trzy fundamenty organizacji osobistej (28)
    • Dokonanie obiektywnej oceny (29)
    • Nabranie nawyku utrzymywania czystości (29)
    • Koniec z wymówkami (29)

Rozdział 2: Przygotowanie się na sukces (31)

  • Lepiej poznać siebie (32)
    • Ocena swoich mocnych i słabych stron (32)
    • Zidentyfikowanie celów po to, by określić swój kierunek (33)
    • Nadanie czasowi wartości pieniężnej (33)
    • Zidentyfikowanie własnego rytmu (34)
  • Stosowanie systemu (35)
    • Stworzenie harmonogramu i ustalenie rutynowych działań (36)
    • Uporządkowanie otoczenia (36)
  • Pokonanie przeszkód związanych z zarządzaniem czasem (36)
    • Skuteczna komunikacja (37)
    • Co zrobić, gdy ktoś nam przeszkadza? (38)
    • Zapanowanie nad skłonnością do odkładania obowiązków na później (38)
    • Podejmowanie decyzji: po prostu to zrób (38)
  • Zdobycie poparcia dla Twoich nowych granic (39)
    • Zrównoważenie czasu spędzonego w pracy i w domu (39)
    • Poprawienie relacji ze współpracownikami i klientami (40)
  • Utrzymywanie motywacji na wysokim poziomie (41)

Rozdział 3: Połączenie zarządzania czasem z życiowymi celami (43)

  • Dlaczego musisz zapisać swoje cele na kartce? (44)
  • Zdefiniowanie Twojej wspaniałej pięćdziesiątki (45)
    • Co chcesz mieć? (46)
    • Co chcesz zobaczyć? (46)
    • Co chcesz robić? (47)
    • Co chcesz dawać? (48)
    • Kim chcesz być? (48)
  • Nazwanie i zbilansowanie Twojej wspaniałej pięćdziesiątki (49)
    • Określenie ram czasowych dla poszczególnych celów (49)
    • Podział celów na kategorie (51)
  • Wybranie 12 celów na początek (52)
    • Zawężenie listy (53)
    • Dlaczego 12 wybranych celów jest dla Ciebie najważniejszych? (53)
  • Zrozumienie potrzeb związanych z zasobami (54)
    • Zgromadzenie środków: kapitalny pomysł (55)
    • Poszerzanie wiedzy (55)
    • Pielęgnowanie umiejętności (55)
    • Potencjał znajomości (56)

Rozdział 4: Nadanie wartości swojemu czasowi (57)

  • Zrozumienie koncepcji "czas to pieniądz" (58)
  • Obliczenie swojej stawki godzinowej (59)
  • Zwiększenie stawki godzinowej za pomocą działań podjętych w pracy (61)
  • Podejmowanie decyzji dotyczących życia prywatnego w oparciu o wartość czasu (62)
    • Decyzja o tym, czy kupić czas: obowiązki i prace domowe (62)
    • Decydowanie, jak spędzić czas wolny - zajęcia rekreacyjne (63)
    • Analiza nagród (63)
    • Obliczenie kosztów w kategorii pieniędzy i czasu (64)
    • Otwieranie się na nowe doświadczenia i mądre wykorzystywanie czasu (65)

CZĘŚĆ II: STWORZENIE DOBREGO SYSTEMU (67)

Rozdział 5: Skoncentrowanie wysiłków, nadawanie zadaniom priorytetów i blokowanie czasu (69)

  • Skoncentrowanie energii zgodnie z zasadą 80/20, która dotyczy naprawdę wszystkiego (70)
    • Powiązanie inwestycji czasowej ze zwrotem (70)
    • Kluczowe 20 procent, czyli na czym skoncentrować energię w pracy (72)
    • To, co najważniejsze w życiu prywatnym - właściwe ukierunkowanie podejmowanych wysiłków (74)
  • Przejście do szczegółów: priorytety na każdy dzień (77)
  • Zablokowanie czasu i włączenie zadań z listy (80)
    • Krok 1. Podzielenie dnia (81)
    • Krok 2. Zablokowanie czasu na prywatne zobowiązania (82)
    • Krok 3. Dodanie zadań związanych z pracą (82)
    • Krok 4. Wygospodarowanie czasu na cotygodniową ocenę swoich działań i dalsze planowanie (83)
    • Krok 5. Zablokowanie pustych miejsc (83)
  • Ocena postępów i dostosowywanie planu do bieżących potrzeb (84)
    • Ocena rezultatów (84)
    • Podkręcenie systemu (86)

Rozdział 6: Wydajna praca w domowym biurze (89)

  • Poznaj siebie i swoje otoczenie (89)
    • Czy praca w domu to coś dla Ciebie? (90)
    • Rozważenie plusów i minusów domowego biura (91)
    • Zdefiniowanie potrzeb związanych z przestrzenią (93)
  • Wybranie odpowiedniego sprzętu (94)
    • Więcej niż biurko i krzesło (94)
    • Komputery stacjonarne, laptopy, skanery i inne urządzenia (94)
    • Zarządzanie oświetleniem i hałasem (95)
  • Praca w domu (96)
    • Walka z czynnikami rozpraszającymi uwagę (97)
    • Praca w domu, w którym są dzieci (97)
    • Poczucie odizolowania od świata pracy (98)

Rozdział 7: Stworzenie i pielęgnowanie miejsca, które sprzyja wydajnej pracy (99)

  • Usprawnienie przestrzeni roboczej (100)
    • Z drogi! Wysprzątanie biurka (100)
    • Zgromadzenie niezbędnych narzędzi (101)
    • Stworzenie odpowiedniego systemu dokumentacji (102)
    • Systematyczne zmniejszanie sterty dokumentów (104)
  • Co zrobić, żeby bałagan nie powrócił na Twoje biurko? (105)
    • Rozprawienie się z dokumentami i innymi papierami za jednym razem (106)
    • Regularne przeglądanie dokumentów (108)
    • Robienie notatek, do których możesz wracać (108)
  • Ograniczenie liczby dokumentów, z którymi masz do czynienia (109)
  • Postawienie na ergonomikę i estetykę (111)
    • Przygotowanie miejsca pracy (111)
    • Ozdobienie miejsca pracy (112)

Rozdział 8: Połączenie umiejętności organizacyjnych z technologią (115)

  • Podłączenie się do elektronicznego kalendarza (116)
    • Korzyści elektronicznych narzędzi do planowania wynikające z możliwości udostępniania kalendarza (116)
    • Zalety przenośnych kalendarzy (117)
  • Usunięcie niepotrzebnych rzeczy z komputera lub tabletu (i utrzymanie porządku na dłużej) (118)
    • Nadawanie nazw plikom i porządkowanie ich na elektronicznym drzewie (118)
    • Pozbycie się nadmiaru danych przez zarchiwizowanie albo usunięcie plików (121)
    • Strategie zapisywania nowych plików (122)
  • Zarządzanie danymi kontaktowymi za pomocą programu CRM (122)
    • Omówienie programów i usług (123)
    • Zapoznanie się z możliwościami programu CRM (123)
    • Stworzenie kompleksowych profili klientów (126)
    • Umieszczenie danych z bazy CRM na serwerze albo w chmurze, żeby zmaksymalizować ich dostępność i stworzyć kopie zapasowe (128)

CZĘŚĆ III: WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII DO LEPSZEGO ZARZĄDZANIA CZASEM (129)

Rozdział 9: Lepsze wykorzystanie czasu (131)

  • Wyczucie czasu to podstawa, czyli jak przejąć kontrolę nad własnym czasem (131)
    • Dokonywanie wyborów związanych z technologią (132)
    • Automatyzuj zamiast kopiować (132)
  • Skuteczna komunikacja dzięki technologii (133)
    • Opcje związane z mediami społecznościowymi (133)
    • FaceTime, Skype i inne systemy wideokomunikacji (134)
    • Internetowe platformy spotkań (135)
  • Narzędzia związane z technologią organizacyjną (137)
    • Zbudowanie systemu, który ułatwi odnalezienie poszukiwanych rzeczy (137)
    • Chronienie urządzeń przed katastrofą (138)
    • Chmury, Dropbox i inne metody przechowywania danych (138)
  • Stworzenie cyfrowego mózgu z programem Evernote (139)
    • Zapisywanie uwag, pomysłów i przemyśleń w programie Evernote (140)
    • Przypominanie sobie i odnajdywanie rzeczy, których potrzebujesz (141)

Rozdział 10: Kontrolowanie nawału e-maili (143)

  • Umiejętne zarządzanie pocztą elektroniczną (143)
    • Stworzenie systemów filtrowania (143)
  • Oddzielenie pracy od życia prywatnego (144)
    • Zarządzanie kilkoma kontami pocztowymi (145)
    • Uporządkowanie i przechowywanie e-maili (145)
  • Skrócenie czasu odpowiadania na e-maile (146)
    • Zastosowanie systemu odpowiadania na e-maile (147)
    • Zautomatyzowanie odpowiedzi (148)

Rozdział 11: Sztuka zrównoważonej aktywności na Facebooku (151)

  • Zalety Facebooka związane z czasem (151)
    • Czarna dziura czasowa Facebooka (152)
    • Czego używać do celów zawodowych, a czego do prywatnych? (153)
    • Używanie profilu prywatnego do pozyskiwania klientów (154)
    • Umiejętne używanie stron firmowych na Facebooku (155)
  • Utrzymywanie kontaktów za pomocą Facebooka (156)
    • Być (znajomym) albo nie być... oto jest pytanie (156)
    • Dodawanie publicznych i prywatnych wpisów (157)
    • Nakłonienie ludzi, żeby udostępniali Twoje wpisy (158)
    • Używanie opcji listy do zarządzania komunikacją (158)
    • Komunikowanie się w grupach (159)

Rozdział 12: Twitter - pożeracz czasu czy przydatne narzędzie? (161)

  • Kogo warto śledzić? (161)
    • Ci, od których możesz się czegoś nauczyć (163)
    • Ci, z którymi się dobrze bawisz (163)
    • Ci, z którymi kontakt może Ci przynieść jakieś korzyści (163)
    • Ci, których możesz czegoś nauczyć (164)
  • Jak nie dopuścić do tego, żeby Twitter przejął nad Tobą kontrolę? (164)

Rozdział 13: Opracowanie skutecznych strategii dla LinkedIn (167)

  • Stworzenie dobrego profilu (167)
    • Stworzenie osobistego profilu (168)
    • Dzielenie się doświadczeniem (168)
    • Pokaż się na LinkedIn (169)
  • Zdefiniowanie celów i sieci powiązań na LinkedIn (169)
  • Stworzenie harmonogramu dla LinkedIn (170)
    • System podwójnego sprawdzania (170)
    • Cotygodniowa analiza sukcesów (170)

CZĘŚĆ IV: WYZWANIA ZWIĄZANE Z ZARZĄDZANIEM CZASEM (173)

Rozdział 14: Strategiczna komunikacja ukierunkowana na szybkie rezultaty (175)

  • Wybranie odpowiedniego środka przekazu zależnie od rodzaju komunikatu (176)
    • Kontakt osobisty (176)
    • Przekazanie informacji przez telefon (178)
    • Komunikaty pisemne: zalety (i niebezpieczeństwa) e-maili, SMS-ów i wiadomości w komunikatorach (179)
  • Podstawowe umiejętności komunikacyjne - zwięzłość i bezpośredniość (181)
    • Wyeliminowanie bałaganu z języka (181)
    • Przekazanie kluczowych informacji (182)
  • Wprowadzanie atmosfery koleżeństwa podczas spotkań (183)
  • Komunikowanie się przez telefon w sposób zrozumiały i pewny siebie (184)
  • Sztuka pisania e-maili (185)
    • Temat wiadomości - krótki i do rzeczy (186)
    • Pamiętanie o kompozycji (186)
    • Analiza stylu pisania (188)
    • Przygotowanie się do wysłania wiadomości (189)
  • Zadawanie przemyślanych pytań (189)
    • Jakich odpowiedzi potrzebujesz? (190)
    • Rozpoczęcie ważnej części rozmowy od otwartych pytań (190)
    • Zawężenie tematu dzięki pytaniom zamkniętym (191)
    • Rozprawienie się z odpowiedziami warunkowymi i ze wszystkimi "może" (192)
    • Pozytywne nastawienie (192)
    • Przygotowanie się do słuchania (193)

Rozdział 15: Chronienie swojego czasu przed tymi, którzy chcą Ci go zabrać (195)

  • Forteca, czyli ochrona własnej koncentracji przed atakami z zewnątrz (196)
    • Chronienie swojego świata przed wewnętrznymi intruzami (196)
    • Dysponowanie czasem spędzonym poza internetem (199)
    • Przyjrzenie się sprawie, zanim pozwolisz, by ktoś zajął Ci czas (201)
  • Druga linia obrony - zminimalizowanie szkód spowodowanych odebraniem telefonu (203)
    • Przekazanie sprawy (203)
    • Skrócenie albo skondensowanie rozmowy (203)
    • Przełożenie rozmowy na lepszy czas (204)
  • Jak sobie radzić ze współpracownikami, którzy Ci przeszkadzają? (204)
    • Kolega, któremu się nudzi (205)
    • Kolega, któremu po prostu nie chce się pracować (205)
    • Pracownik, który żyje we własnym świecie (206)
    • Osoba, która traktuje pracę jak jedyną okazję do kontaktów towarzyskich (206)
  • Jak sobie radzić z przełożonym, który notorycznie przeszkadza Ci w pracy? (206)
    • Kierownik mewa (207)
    • Kierownik, który zleca pracę ustnie (208)
  • Współpraca z natrętnymi klientami (209)
    • Odrobina uwagi może wiele zdziałać (209)
    • Określenie oczekiwań klienta (210)

Rozdział 16: Pokonanie chęci do odkładania pracy na później (213)

  • Podróż do źródeł, czyli skąd się bierze prokrastynacja (213)
    • "Mam mnóstwo czasu", czyli krótkowzroczne myślenie (214)
    • "Nie chcę teraz o tym myśleć", czyli unikanie tego, co jest nieprzyjemne (214)
    • "A co, jeśli nawalę? A co, jeśli mi się uda?", czyli lęki i obawy (215)
    • "Poczekam na odpowiedni moment", czyli paraliż perfekcjonisty (215)
    • "Zasłużyłem sobie na przerwę", czyli sabotaż w trakcie pracy (216)
    • "Najlepiej pracuje mi się pod presją", czyli pragnienie dreszczyku (216)
  • Kiedy powinno się odłożyć coś na później? (217)
    • Zła prokrastynacja, czyli obliczenie kosztów (217)
    • Mądra prokrastynacja, czyli kiedy warto poczekać (218)
  • Przygotowanie gruntu - zmiana nastawienia i wprowadzenie dyscypliny (220)
    • Motywowanie samego siebie za pomocą metody kija i marchewki (221)
    • Rozpoznanie wymówek i skończenie z nimi (222)
    • Odroczenie prokrastynacji (224)
  • Uporanie się z nużącymi zadaniami dzięki taktyce kanapki (224)
    • "Najpierw skórka", czyli rozpoczęcie od najtrudniejszych zadań (225)
    • Metoda szwajcarskiego sera, czyli robienie małych dziur w zadaniu (225)
    • Metoda salami, czyli po jednym plasterku naraz (226)
    • Pozbyć się przybrania (226)
  • Utrzymanie motywacji na wysokim poziomie przez cały czas pracy (227)

Rozdział 17: Jak sobie radzić z szefem, który lubi marnować czas? (229)

  • Osiągnięcie własnych celów po to, żeby pomóc szefowi osiągnąć jego własne (230)
  • Strzeżenie osobistych granic (231)
  • Przygotowanie się do rozmowy z szefem o sprawach, które Cię niepokoją (232)
    • Zidentyfikowanie problemów i zebranie przekonujących dowodów (233)
    • Poznanie stylu pracy przełożonego (234)
  • Zainicjowanie i prowadzenie dyskusji, w której obie strony są wygrane (237)
  • Różnice nie do pogodzenia, czyli kiedy należy odpuścić (238)

Rozdział 18: Usprawnienie systemu przeprowadzania firmowych zebrań (241)

  • Określenie celów, sporządzenie listy uczestników i przygotowanie planów (242)
    • Określenie celu zebrania (242)
    • Sporządzenie listy gości (243)
    • Przeprowadzanie nieformalnych wstępnych minizebrań (244)
    • Sporządzenie planu (245)
  • Wyznaczenie czasu i miejsca (247)
    • Wybranie odpowiedniej pory (247)
    • Znalezienie dobrego miejsca (248)
  • Wielki dzień, czyli jak dobrze poprowadzić spotkanie (249)
    • Czas na przygotowanie (251)
    • Rozpoczęcie zebrania (252)
    • Prowadzenie zebrania (253)
    • Przydzielanie zadań (254)
    • Podsumowanie zebrania i wyciągnięcie wniosków (255)
  • Śledzenie postępów w celu uzyskania maksymalnej wydajności (256)

CZĘŚĆ V: WYSOKA WYDAJNOŚĆ W PRACY Z INNYMI LUDŹMI (257)

Rozdział 19: Zarządzanie czasem dla pracowników administracyjnych (259)

  • Dostrzeżenie typowych pułapek (260)
  • Pamiętanie o celach, jakie określił Twój szef (260)
    • Poprawienie własnego wizerunku, czyli: "Proście, a będzie wam dane" (261)
    • Indywidualne rozmowy z szefem (261)
    • Jak sobie radzić z szefem, który nie lubi rozmów? (262)
    • Jak współpracować z szefem, który uwielbia zebrania (263)
    • Zadawanie właściwych pytań (263)
  • Dostosowywanie strategii na bieżąco (265)
    • Kilka prostych rad na początek (265)
    • Chronienie okresów najwyższej wydajności (267)
    • Uporządkowanie priorytetów (267)
    • Jasne sprecyzowanie celów (268)
    • Sporządzenie wyczerpującej listy zadań (268)

Rozdział 20: Zarządzanie czasem dla sprzedawców (271)

  • Podzielenie portfolio inwestycji czasu na trzy kategorie (272)
    • Zarabianie pieniędzy, czyli działania, które bezpośrednio generują dochody (BGD) (272)
    • Prace przygotowawcze, czyli działania, które pośrednio generują dochody (PGD) (274)
    • Prace administracyjne, czyli działania wspomagające produkcję (WP) (275)
    • Niech liczby Cię przestraszą (276)
  • Śledzenie czasu, żeby lepiej poznać swój styl pracy (277)
    • Zapisywanie wszystkiego, co robisz (277)
    • Ocena formularzy, w których śledziłeś swój czas spędzony w pracy (278)
    • Analiza własnego dnia pracy (279)
    • Analiza minionego tygodnia, miesiąca, kwartału i roku (279)
    • Historia sukcesu człowieka, który skupił się na BGD (280)
  • Planowanie dnia wokół BGD (281)
    • Wybranie czasu na BGD i wykorzystanie go w mądry sposób (281)
    • Dobry początek (282)
    • Najważniejsze zadanie: poszukiwanie klientów (282)
    • Zarezerwowanie czasu na konwersję zainteresowania klientów na decyzje zakupowe (283)
    • Blokowanie czasu na prezentacje sprzedażowe (283)
    • Planowanie rozwoju osobistego (284)
    • Edukacja to podróż, która trwa całe życie (285)
    • Odgrywanie ról, czyli przygotowanie się do ważnego występu (285)
    • Ocena własnej prezentacji sprzedażowej (287)
    • Ustalenie harmonogramu dla działań BGD (288)
  • Uwzględnienie działań PGD w dniu pracy (288)
    • Wykorzystanie czasu przeznaczonego na działania PGD na analizę wyników sprzedaży (288)
    • Sprawdzanie działań PGD (289)
  • Skrócenie czasu przeznaczonego na działania WP (290)
    • Kwestionowanie starych metod (292)

Rozdział 21: Zarządzanie czasem dla właścicieli firm i dyrektorów najwyższego szczebla (293)

  • Spojrzenie z dystansu na to, jak inwestujesz czas (294)
  • Zwiększenie czasu przeznaczonego na rozwój (296)
  • Wrażliwe zadania, czyli skrócenie czasu przeznaczonego na pracę "w" firmie (297)
    • Utrwalenie schematu organizacyjnego (297)
    • Stworzenie jasnego opisu stanowiska (299)
    • Znalezienie czasu na rozwój dzięki uzupełniającym listom zadań (300)
    • Opracowanie planu zarządzania (301)
    • Przekazanie uprawnień podwładnym (302)
  • Określenie codziennych priorytetów (303)
  • Planowanie z wyprzedzeniem, czyli zarezerwowanie czasu na pracę "nad" firmą (304)
    • Zarezerwowanie czasu na pracę "nad" firmą w danym dniu i miesiącu (305)
    • Przeprowadzanie kwartalnej i rocznej analizy pracy "nad" firmą (306)

Rozdział 22: Nauczanie innych zarządzania czasem (307)

  • Jak sprawdzić, kto skorzysta na szkoleniu? (308)
    • Użycie czterech elementów sukcesu jako miary (308)
    • Poznanie motywacji pracownika (310)
  • Określenie celów (312)
  • Inkorporowanie narzędzi i strategii (313)
  • Zachęcanie do współpracy i motywowanie do odnoszenia sukcesów (315)
    • Określenie celów pośrednich i regularne kontrole wymuszające odpowiedzialne podejście do sprawy (315)
    • Konsekwencja (316)
    • Pełnienie funkcji lustra (317)
  • Problem braku postępów, czyli ratowanie pracownika (318)
    • Zaakceptowanie go wraz ze wszystkimi wadami (319)
    • Danie jeszcze jednej szansy (319)
    • Powiedzenie sayonara (320)

CZĘŚĆ VI: DEKALOGI (321)

Rozdział 23: Dziesięć zachowań prowadzących do marnowania czasu (323)

  • Brak planowania (323)
  • Wielozadaniowość (324)
  • Brak przerw w pracy (325)
  • Wymaganie perfekcji (325)
  • Zamartwianie się i czekanie (326)
  • Podłączenie się do telewizora (326)
  • Przeglądanie internetu (327)
  • Zagrzebanie się pod stosem niechcianej poczty (328)
  • Zabijanie czasu podczas dojazdów (329)
  • Spędzanie czasu z negatywnymi osobami (330)

Rozdział 24: Dziesięć nawyków, które pomogą Ci lepiej wykorzystywać czas (331)

  • Wcześnie zaczynaj dzień (331)
  • Planowanie następnego dnia (332)
  • Zadbaj o swoje zdrowie (332)
    • Jedzenie, które wspomaga wydajność (333)
    • Wytrzymałość i energia pochodzące z ćwiczeń (333)
    • Sen dla naładowania akumulatorów (334)
  • Znalezienie czasu dla siebie (334)
  • Zaplanuj posiłki na cały tydzień (335)
  • Deleguj jak najwięcej obowiązków (335)
  • Częściej mów "nie" (336)
  • Zawsze stosuj system zarządzania czasem (336)
  • Uprość sobie życie (336)
  • Każdy dzień zaczynaj w punkcie zero (337)

Skorowidz (339)

płatności onepress.pl