Badania jako podstawa projektowania user experience
- Autorzy:
- Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 496
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Badania jako podstawa projektowania user experience
Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów. Kierownikom ułatwi poruszanie się w tematyce badawczej, weryfikację rzetelności badaczy, którym zleca prace, pokaże ramy czasowe i wyzwania logistyczne, a także korzyści płynące z badań. Dla badaczy książka stanowi podręczne kompendium wiedzy, a projektantom dostarcza argumentów przemawiających za tworzeniem produktów w oparciu o realne dane. Książka została napisana zarówno dla entuzjastów, jak i przeciwników badań z użytkownikami. Tym pierwszym uzmysłowi różnorodność metod i ułatwi ich dobór do kontekstu projektu, drugim pokaże praktyczne zastosowanie wniosków z badań.
Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i dobrymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza zawiera:
- pigułkę, czyli najważniejsze cechy i elementy składowe danej metody, tak aby można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu,
- plusy i minusy, ułatwiające szybki dobór metody do danego kontekstu,
- dobre praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić proces i jakich błędów unikać,
- ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet bardzo doświadczonych badaczy,
- przykład, czyli praktyczne zastosowanie metody w konkretnym projekcie.
Wybrane bestsellery
-
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ebooka "Badania jako podstawa projektowania user experience" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Badania jako podstawa projektowania user experience" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Badania jako podstawa projektowania user experience" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-011-8443-8, 9788301184438
- Data wydania ebooka:
- 2015-12-10 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 42427
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
-
Przedmowa 11
1. Rola badań w procesie projektowania user experience rozwiązań interaktywnych 21
1.1. User experience projektów interaktywnych 27 1.1.1. Definicja user experience
1.1.2. Definicja użyteczności
1.2. Proces projektowania zorientowanego na użytkownika
1.2.1. Miejsce UX w wodospadowym prowadzeniu projektów 31 1.2.2. Miejsce UX w metodykach zwinnych
1.2.3. Badania z użytkownikami w UCD
1.3. Klasyfikacja metod badawczych wykorzystywanych w procesie projektowym 37 1.4. Korzyści z wykorzystania badań w projektowaniu
2. Przygotowanie do badań z użytkownikami
2.1. Plan badawczy 50 2.2. Dobór metody badawczej 53 2.3. Dobór próby i rekrutacja 57 2.3.1. Dobór próby w badaniach ilościowych 57 2.3.1.1. Celowy dobór próby
2.3.2. Rekrutacja uczestników badań
2.4. Przygotowanie do badań 64 2.4.1. Przygotowanie narzędzia badawczego 64 2.4.2. Organizacja sesji badawczych
2.5. Prowadzenie badań
2.6. Badania z udziałem dzieci 71 2.6.1. Dlaczego badania z dziećmi są inne niż z dorosłymi
2.6.2. Przygotowania do badań z dziećmi
2.6.3. Prowadzenie badań z dziećmi 76
3. Badania potrzeb w projektowaniu produktów
3.1. IDI, czyli indywidualne wywiady pogłębione
3.1.1. Kiedy stosować wywiady indywidualne
3.1.2. Rodzaje wywiadów indywidualnych. 86 3.1.3. Przebieg badania
3.1.4. Wariacja: diady
3.1.5. Analiza
3.1.6. Korzyści i ograniczenia wywiadów indywidualnych
3.2. Badania kwestionariuszowe 98 3.2.1. Kiedy stosować badania kwestionariuszowe. 99 3.2.2. Przebieg badania 102 3.2.3. Ważne dla UX skale i narzędzia 106 3.2.4. Wariacja: ankieta audytoryjna
3.2.5. Wariacja: CATI
3.2.6. Analiza ankiet
3.2.7. Korzyści i ograniczenia badań kwestionariuszowych
3.3. Fokusy, czyli zogniskowane wywiady grupowe
3.3.1. Kiedy stosować fokusy 115 3.3.2. Przebieg badania
3.3.3. Techniki projekcyjne i zadania praktyczne
3.3.4. Fokusownia
3.3.5. Moderacja
3.3.6. Wariacja: współprojektowanie
3.3.7. Analiza badań fokusowych
3.3.8. Korzyści i ograniczenia fokusów
3.4. Badania etnograficzne: obserwacja i wywiad kontekstowy
3.4.1. Obserwacja 137 3.4.2. Wywiad kontekstowy
3.4.3. Kiedy stosować badania etnograficzne
3.4.4. Przebieg badania 143 3.4.5. Konstrukcja scenariusza wywiadu kontekstowego
3.4.6. Prowadzenie wywiadu kontekstowego
3.4.7. Wariacja: wywiad kontekstowy z zadaniami
3.4.8. Wariacja: shadowing
3.4.9. Analiza
3.4.10. Korzyści i ograniczenia badań etnograficznych
3.5. Badania dzienniczkowe
3.5.1. Kiedy stosować badania dzienniczkowe
3.5.2. Rodzaje dzienniczków ze względu na formę
3.5.3. Rodzaje dzienniczków ze względu na strukturę
3.5.4. Przebieg badania
3.5.5. Narzędzie badawcze
3.5.6. Wariacja: sonda kulturowa
3.5.7. Analiza dzienniczków 187 3.5.8. Korzyści i ograniczenia badań dzienniczkowych
3.6. Analiza danych zastanych 190 3.6.1. Kiedy stosować analizę danych zastanych
3.6.2. Warianty analizy danych zastanych
3.6.2.1. Desk research
3.6.2.2. Analiza zawartości i treści
3.6.3. Rodzaje analizowanych treści
3.6.4. Jednostki analizy i klucz kategoryzacyjny
3.6.5. Korzyści i ograniczenia analizy danych zastanych
3.7. Sortowanie kart
3.7.1. Kiedy stosować sortowanie kart
3.7.2. Rodzaje sortowania kart
3.7.3. Przebieg badania 209 3.7.4. Analiza sortowania kart
3.7.5. Wariacja: sortowanie drzewiaste
3.7.6. Korzyści i ograniczenia sortowania kart
4. Ewaluacja, czyli jak sprawdzić user experience projektu
4.1. Zadaniowe testy użyteczności
4.1.1. Kiedy stosować zadaniowe testy użyteczności
4.1.2. Przebieg badania 234 4.1.2.1. Liczebność próby i rekrutacja respondentów
4.1.2.2. Scenariusz badań i zadania 241 4.1.2.3. Przygotowanie badań
4.1.2.4. Prowadzenie zadaniowych testów użyteczności
4.1.2.5. Ocena satysfakcji 265 4.1.3. Różne typy testów użyteczności
4.1.3.1. Testy z pomiarem wykonania i testy porównawcze
4.1.3.2. Wspólne odkrywanie
4.1.3.3. Metoda zaznajamiania 273 4.1.3.4. Testy mobilne i w terenie
4.1.3.5. Testy na makietach i na prototypie
4.1.4. Wariacja: Test 5 sekund
4.1.5. Wariacja: Czarnoksiężnik z krainy Oz
4.1.6. Wariacja: RITE (szybki iteracyjny test i ewaluacja)
4.1.7. Analiza i raportowanie wyników badań
4.1.8. Korzyści i ograniczenia zadaniowych testów użyteczności
4.2. Eyetracking
4.2.1. Kiedy stosować eyetracking
4.2.2. Ilu respondentów zaprosić do eyetrackingu
4.2.3. Przebieg badania 303 4.2.3.1. Ograniczenia osobowe i techniczne
4.2.3.2. Protokół głośnego myślenia
4.2.3.3. Patrzenie swobodne vs. zadania 306 4.2.3.4. Problemy techniczne i analityczne
4.2.4. Metryki analizy
4.2.5. Korzyści i ograniczenia eyetrackingu
4.3. Zdalne badania ewaluacyjne
4.3.1. Moderowane i niemoderowane badania zdalne
4.3.2. Zalety i ograniczenia
4.4. Ewaluacja emocji w UX
4.4.1. Kiedy stosować ewaluację emocji
4.4.2. Metody i techniki ewaluacji emocji
4.4.2.1. Metody subiektywne
4.4.2.2. Metody obiektywne
5. Optymalizacja, czyli jak doskonalić projekt 343
5.1. Analiza statystyk
5.1.1. Źródła statystyk
5.1.2. Obszary analizy 351 5.1.3. Dziesięć dobrych praktyk analityka
5.1.4. Problemy z analizą statystyk
5.1.5. Korzyści i ograniczenia analizy statystyk 363 5.2. Testy A/B
5.2.1. Co testować
5.2.2. Przebieg badania
5.2.3. Wariacja: Testy wieloczynnikowe
5.2.4. Korzyści i ograniczenia testów A/B
5.3. Śledzenie ruchów myszki 382 5.3.1. Przebieg badania
5.3.2. Analiza wyników 389 5.3.3. Korzyści i ograniczenia śledzenia ruchów myszki
6. Analiza danych i raportowanie
6.1. Analiza jakościowa
6.1.1. Przygotowanie danych 404 6.1.2. Analiza danych 407 6.1.3. Interpretacja danych 419 6.2. Analiza ilościowa. 424 6.2.1. Przygotowanie danych 424 6.2.2. Statystyki opisowe
6.2.3. Jak określać relacje pomiędzy zmiennymi
6.2.4. Jak nie wpaść w pułapkę liczb
6.3. Modelowanie oparte na badaniach
6.3.1. Persony 439 6.3.2. Mapa empatii 443 6.3.3. Scenariusze użytkownika
6.3.4. Diagramy i przepływy 449 6.3.5. Mapowanie podróży użytkownika
6.3.6. Macierze 454 6.4. Komunikowanie wyników badań
6.4.1. Struktura raportu badawczego
6.4.2. Jak napisać raport, żeby ktoś go przeczytał
6.4.3. Filmy wideo 473 6.4.4. Prezentowanie wyników
6.5. Promuj badania w swojej organizacji
Indeks
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Nowe, zaktualizowane i rozszerzone wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika zawierającego prezentację podstawowych zagadnień współczesnej ekonomii, zarówno w skali makro, jak i mikro. Obok ujęć teoretycznych, odnoszących się do dorobku głównych ...(69.68 zł najniższa cena z 30 dni)
83.20 zł
104.00 zł(-20%) -
Publikacja zatytułowana Elektrownie jądrowe w nowoczesnej gospodarce. Technologie. Ekonomika. Bezpieczeństwo dotyczy zagadnień z zakresu energetyki jądrowej w tym technologii, ekonomiki i bezpieczeństwa elektrowni jądrowych w nowoczesnej gospodarce. Książka prezentuje następujące zagadnienia: te...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Publikacja poświęcona jest problematyce zarządzania zespołami ludzkimi z różnych perspektyw. Stwarza to możliwość przedstawienia różnorodnych koncepcji, metod i technik zarządzania z uwzględnieniem potrzeb organizacji publicznych. Mocną stroną książki jest oparcie badań na systematycznym przegląd...
Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania
(63.20 zł najniższa cena z 30 dni)63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Bezpieczeństwo informacyjne to jeden z kluczowych wymiarów czasów współczesnych. Książka wprowadza czytelnika w świat propagandy, operacji informacyjnych i wywierania wpływu. Terminy te są odczarowane. Tematy ujęte naukowo, technicznie i prawnie. Wymiary polityczne i wojskowe uwidaczniają, jak ws...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Książka łączy problematykę ekspatriacji z tematyką zarządzania uczelniami wyższymi i odnosi się do kontekstu polskiego. Publikacja ma charakter teoretyczno-praktyczny. W części teoretycznej przedstawiono wnikliwą analizę dorobku naukowego z ostatnich 40 lat na temat ekspatriantów akademickich. Wa...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Taką książkę mógł napisać tylko jeden autor! Profesor Grzegorz W. Kołodko światowej sławy uczony, najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista, skuteczny polityk gospodarczy, popularyzator wiedzy, globtroter, wielbiciel natury i kultury, maratończyk. Wielowymiarowe podejście do analiz i syn...(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)
31.20 zł
39.00 zł(-20%) -
Co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? I czy na pewno decydujemy? A może żyjemy tylko iluzją, że decydujemy o sobie? Nowa książka Piotra Buckiego to całościowe spojrzenie na zachowania konsumenta przez pryzmat najnowszych badań, w szczególności z obszaru ekonomii behawioralnej. To książka, ...(59.63 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludz...(52.93 zł najniższa cena z 30 dni)
63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Dowiedz się, jak być odpornym na wstrząsy i przygotować firmę do przetrwania oraz prosperowania podczas nawet najbardziej radykalnych zmian. Jonathan Brill jest cenionym ekspertem w dziedzinie wstrząsoodpornego wzrostu i podejmowania decyzji w warunkach niepewności. Podpowiada, jak przygotować f...(66.33 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%) -
Jacek Kotarbiński swoją nową książką udowadnia, że świat marketingu ma swojego Murphyego i własne prawa, o których można mówić rzeczowo, a przy tym lekko i z humorem. 50 praw marketingu Kotarbińskiego to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, zarządom, zesp...(46.23 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Badania jako podstawa projektowania user experience Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii