BRAND sense - marka pięciu zmysłów
- Autor:
- Martin Lindstrom
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 288
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: BRAND sense - marka pięciu zmysłów
Tchnij życie w swoją markę!
- Skuteczne oddziaływanie na emocje konsumentów za pośrednictwem wszystkich pięciu zmysłów
- Kolejny krok w ewolucji marki
- Tworzenie marketingowych rytuałów, zdobywanie prawdziwych wyznawców
- Branding -- ujęcie holistyczne
Niniejsza książka jest przełomowym dziełem, pokazującym, co największe światowe firmy robią inaczej, aby skutecznie integrować w swoich działaniach wszystkie pięć zmysłów -- wzrok, słuch, dotyk, smak i węch. Książka ta całkowicie odmieni podejście marketerów do kwestii brandinguCharlie Bell,
dyrektor generalny i prezes McDonald"s Corporation
Martin Lindstrom ma prawdziwy talent do tworzenia wielkich koncepcji. W swojej nowej książce przedstawia innowacyjne rozwiązania, posługując się przy tym autentycznymi przykładami działań podejmowanych przez firmy z całego świata. Niniejsza książka pokazuje świat brandingu w zupełnie nowym świetleAlex Hungate,
dyrektor ds. marketingu, Reuters Group
Książka ta dostarcza mnóstwa bezcennych pomysłów na ożywienie własnej markiPhilip Kotler, z przedmowy
Jedynym źródłem i kryterium poznania rzeczywistości są zmysłyProtagoras z Abdery
Zwykły marketing się kończy. Książki na jego temat sprzedają się średnio, a każdy w firmie uważa się za fachowca w zakresie prowadzenia promocji. Klienci uodpornili się już na reklamy telewizyjne i akcje przeprowadzane w hipermarketach. W dodatku co roku na sklepowych półkach pojawia się kilka tysięcy nowych marek, które trzeba jakoś przedstawić konsumentom. Specjaliści ds. marketingu stają na głowie, żeby przykuć ich uwagę.
Marki tracą swoją moc przyciągania, ponieważ są do siebie łudząco podobne -- i w swoich funkcjach, i w sposobie komunikacji. Większość z nich funkcjonuje na płaszczyźnie 2D, odwołując się jedynie do dwóch zmysłów - wzroku i słuchu (powtarzanego do znudzenia jednego przekazu). Tymczasem człowiek działa najskuteczniej i jest najbardziej otwarty na bodźce zewnętrzne, kiedy sygnał dociera do niego wszystkimi pięcioma ścieżkami. Wyniki badań dowodzą, że aż 75% naszych emocji stymulowanych jest przez dobiegające do nas zapachy.
Sensualność jest przedłużeniem naszej pamięci i odwołuje się bezpośrednio do naszych emocji. Wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów okazało się niezwykle skutecznym sposobem przekonywania ludzi do rytuałów związanych z wiarą. Przypomnij sobie tylko to migotanie świec, zapach kadzidła, płynące z chóru hymny pochwalne, ceremoniał, uroczyste stroje, a nawet specjalne potrawy. Religie to najlepiej zarządzane marki!
Aby wprowadzić swoją markę w kolejne dziesięciolecie XXI wieku, musisz stworzyć dla niej zupełnie nowy fundament -- coś w rodzaju Brand 2.0:- Rozbij Swoją Markę - tworzenie rozpoznawalnej linii, nawet bez użycia logo.
- Rytuały marki - wykorzystanie doświadczeń religijnych w marketingu.
- Budowanie Marki Sensorycznej - tworzenie trwałej więzi z konsumentem.
- Od dwumiarowego do pięciowymiarowego kreowania marki - wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów.
Najlepsza książka na temat brandingu zmysłowego, jaka kiedykolwiek ukazała się na rynku!
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
49.77 zł
79.00 zł(-37%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Marketing afiliacyjny to doskonały sposób generowania przychodu w internecie. Aby było to możliwe, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, która zebrana została w formie tego podręcznika. Z jego pomocą i poradami specjalistów z MyLead zdobędziesz kluczowe umiejętności, które w połączeniu z wytr...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "BRAND sense - marka pięciu zmysłów" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "BRAND sense - marka pięciu zmysłów" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "BRAND sense - marka pięciu zmysłów" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: BRAND sense - marka pięciu zmysłów (3) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: blogreklamowy.com Paulina Wiktorska, 2013-08-27Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
BRAND Sense to genialny przewodnik po zmysłach, które każdy z nas wykorzystuje do identyfikacji marek. Lindstorm rozkłada marki na czynniki pierwsze i pokazuje czy poszczególne brandy zasługują na swój obecny sukces. Autor tworzy i wyjaśnia pojęcie koncepcji Holistycznej Cechy Oferty, której zrozumienie jest podstawą do sukcesu na rynku reklamy.
To już nie jest zwykły marketing, to wnikanie w znacznie głębsze aspekty ludzkiej natury. W książce znajduje się masa casów jakie Lindstorn zgromadził przez pięć lat prowadzonych badań we współpracy z setkami badaczy oraz tysiącami konsumentów z czterech kontynentów. Wraz z Philipem Kotlerem oraz innymi agencjami analizował brandy, ich wpływ i rozpoznawalność wśród konsumentów. Książka dowodzi, że marki coraz bardziej tracą na wartości bo są do siebie łudząco podobne. Brakuje im elementów, które wyróżnią je na tle konkurencji. A do tego potrzebne są bodźce, które pobudzą nasze zmysły.
Czy istnieją na rynku brandy, które potrafią wykorzystać wszystkie 5 zmysłów konsumenta do budowy relacji na linii brand – konsument?
Czym jest pięciowymiarowe kreowanie marki?
Jaki jest najważniejszy krok w rewolucjonizowaniu marki?
To jedne z kluczowych informacji jakie książka w pełni wyjaśnia.
Dla kogo?
Myślę, że książka dedykowana jest dla każdego. Osób na wysokim szczeblu, które zarządzają swoją marką i myślą właśnie nad nadaniem jej kolejnego wymiaru. Zdecydowanie spodoba się tym, którzy marketingiem zajmują się na co dzień dostarczając wielu casów. Tym, którzy dopiero zaczynają przygodę w branży polecam jako lekturę obowiązkową. -
Recenzja: portfel.pl 2010-08-25Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Klienci są uodpornieni na reklamy telewizyjne i akcje przeprowadzane w hipermarketach. W dodatku co roku na sklepowych półkach debiutuje kilka tysięcy nowych marek, które tracą swoją moc przyciągania, ponieważ są do siebie łudząco podobne. Większość z nich funkcjonuje na płaszczyźnie 2D, odwołując się jedynie do dwóch zmysłów - wzroku i słuchu. Tymczasem wyniki badań dowodzą, że aż 75 proc. naszych emocji stymulowanych jest przez dobiegające do nas zapachy. Wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów okazało się niezwykle skutecznym sposobem przekonywania ludzi do rytuałów związanych z wiarą: migotanie świec, zapach kadzidła, płynące z chóru hymny pochwalne, uroczyste stroje i specjalne potrawy. Religie to najlepiej zarządzane marki.
-
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI MAREK NIEDŹWIECKI, 27/07/2009Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na razie jeszcze siedzimy przed telewizorem, ale już w coraz mniejszym stopniu podatni jesteśmy na płynące z ekranu strumienie i potoki reklam. Nie biorą nas. Ale jak mają "brać", skoro wciąż apelują tylko do dwóch naszych zmysłów: wzroku i (zwykle werbalnie) słuchu - stwierdza Martin Lindstrom, autor wydanej przez Onepress książki "BRAND sense - marka pięciu zmysłów". Tymczasem - przypomina autor - dysponujemy jeszcze trzema innymi zmysłami: zapachem, dotykiem, smakiem. Kto potrafi w przyszłości je wykorzystać, może zostać okrzyknięty twórcą nowej generacji marketingu - wieszczy Lindstrom.
Podążając za wizjonerem nowej reklamowej ery, jego tokiem myślenia, wizja wykorzystania w tej dziedzinie wszystkich pięciu zmysłowych bodźców wydaje się całkiem realna. Co więcej, przykłady przytaczane w książce świadczą o tym, iż kilka firm jest już na właściwej drodze. Co prawda na jej początku, ale -jako rzekł Budda - nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku. W tym przypadku kroku w stronę modelu reklamy wielozmysłowej.
Może więc już wkrótce bardziej zachwyci nas zapach wnętrza samochodu, niż jego opływowy kształt. Piwo zapamiętamy przez smak, a nie przez gawędy przy nim dwóch smętnych panów. Z kolei cytryna nęcić nas będzie gładkością (czy chropowatością...) skórki, a nie "nadzwyczajną" ceną.
Zastąpienie brandingu 2D brandingiem 5D wydaje się nie tylko bliskie, ale i konieczne -jeśli reklama znów ma nas przyciągać...
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- BRAND sense: Build Powerful Brands through Touch, Taste, Smell, Sight, and Sound
- Tłumaczenie:
- Bartosz Sałbut
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1924-5, 9788324619245
- Data wydania książki drukowanej:
- 2009-06-10
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 4930
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
Przedmowa (9)
1. Branding nieustannie ewoluuje (11)
2. Niektórym firmom się udaje (19)
3. Rozbicie marki (55)
4. Od brandingu 2D do brandingu 5D (87)
5. Stymulacja, wzmocnienie i budowanie więzi
- kształtowanie marki zmysłowej (129)
6. Badania zmysłowe (173)
7. Religia marki - wnioski (205)
8. Branding - ujęcie holistyczne (241)
Projekt badawczy (263)
Kilka słów od badacza (267)
Podziękowania (271)
Skorowidz (275)
O autorze (285)
Oceny i opinie klientów: BRAND sense - marka pięciu zmysłów Martin Lindstrom (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)