Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament

Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament

Autor: pod redakcją Macieja Dutko

Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament
okładka przód okładka tył
Stron: 800
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: twarda)
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 12,90 zł
116,10 zł 129,00 zł
Cena:
129,00 zł
W realizacji od 2016-09-15 + do przechowalni Planowana data wydania: wrzesień 2016

Druk
Książka drukowana
116,10 zł
129,00 zł
eBook
129,00 zł

Wszystko, co musisz wiedzieć o biznesie w sieci!

„Cała wiedza o e-biznesie w jednym miejscu!” – to marzenie zrodziło się kilka lat temu. Maciej Dutko, przedsiębiorca, szkoleniowiec i audytor, głowił się wówczas, jak zebrać możliwie cenną i praktyczną wiedzę dla e-sprzedawców, która pomoże im szybko i sprawnie zwiększyć zyski przy minimalnym nakładzie czasu i pieniędzy.

Galopująca konkurencja i postępujące rozdrobnienie rynku, nadpodaż produktów i czerwony ocean „cenodajek”, spadające zyski i malejące zwroty z inwestycji, coraz trudniejszy i drożejący marketing, nowe i niełatwe narzędzia, strategie i trendy, coraz bardziej kapryśny i roszczeniowy klient, ciągłe zmiany w prawie i podatkach — to wszystko sprawiło, że brak dobrego i kompleksowego poradnika z roku na rok stawał się boleśniejszy dla każdego e-przedsiębiorcy.

W efekcie Dutko wraz z ponad dwudziestoma autorami w 2013 r. stworzyli Biblię e-biznesu — książkę, która błyskawicznie odniosła imponujący sukces:
  • pierwszy nakład (którego sprzedaż planowano na 2 lata) sprzedał się... w ciągu zaledwie 12 dni, a drugi – w ciągu kolejnych 6 sześciu tygodni,
  • pozycja momentalnie trafiła na szczyt listy bestsellerów, na której pozostawała przez 2 lata,
  • książka stała się najważniejszą i najpełniejszą publikacją w branży — lekturą obowiązkową dla e-sprzedawców i e-menedżerów, ale także dla studentów kierunków ekonomicznych,
  • publikacja zyskała najwyższe noty czytelników, którym skutecznie pomogła rozwijać ich e-biznesy — prawie 92% odbiorców oceniło ją jako wybitną,
  • Biblia e-biznesu zdobyła 1 miejsce i prestiżową nagrodę Economicus dla najlepszego poradnika ekonomicznego, przyznawaną przez „Gazetę Prawną” i kapitułę wybitnych polskich ekonomistów.
Dziś, trzy lata po premierze i sukcesie „Jedynki”, czas na drugie wydanie Biblii e-biznesu. Przez ten czas statystycznemu polskiemu e-przedsiębiorcy przybyło zmarszczek, ubyło złotówek, a także chęci, by rywalizować w coraz bardziej krwawej walce z konkurencją bezmyślnie zaniżającą ceny. Dlatego do prac nad nowym wydaniem przystąpiło blisko 60 autorów, którzy na blisko 800 stronach i w niemal 120 rozdziałach tematycznych dostarczają Ci kilku tysięcy bezcennych i praktycznych wskazówek, mogących zoptymalizować Twój e-biznes i przywrócić mu blask, a Tobie — uśmiech skutecznego przedsiębiorcy, który konkurencję będzie od teraz widział... jedynie we wstecznym lusterku.

„Biblia e-biznesu” to nie koszt. To inwestycja!

www.bibliaebiznesu.pl
www.facebook.com/bibliaebiznesu
Wstęp mocno osobisty do wydania drugiego (19) Wstęp (25) Rozdział 1. Cele, modele i strategie e-biznesu (27)
  • 1.1. Specyfika biznesu w internecie (Jakub Jasiński) (27)
    • 1.1.1. E-commerce = e-handel = e-biznes (27)
    • 1.1.2. Charakterystyka polskiego e-commerce (28)
    • 1.1.3. Modele biznesowe w polskim e-commerce (31)
    • 1.1.4. Motory wzrostu e-commerce (32)
    • 1.1.5. Co przyniesie przyszłość? (32)
  • 1.2. Nisza i unikalność - ujęcie strategiczne (Krzysztof Rdzeń) (33)
    • 1.2.1. Strategia niszy rynkowej (33)
    • 1.2.2. Poszukiwanie recepty na dochodową niszę (34)
    • 1.2.3. Obserwuj rynek (35)
    • 1.2.4. Nisza w e-commerce (37)
    • 1.2.5. Nisza w e-usługach (38)
    • 1.2.6. Jak sprawnie opanować niszę rynkową (39)
    • 1.2.7. Podsumowanie (40)
  • 1.3. Nowe rynki e-biznesu (Jacek Kotarbiński) (40)
  • 1.4. Projektowanie startupu w internecie (Marcin Łukiańczyk) (46)
    • 1.4.1. Co to jest startup? (46)
    • 1.4.2. Mam świetny pomysł na biznes (47)
    • 1.4.3. Kilka ciekawostek z moich doświadczeń przy tworzeniu UpolujEbooka.pl (49)
    • 1.4.4. Kilka słów na koniec (51)
  • 1.5. Wstępna analiza rynku (Krzysztof Rdzeń) (51)
    • 1.5.1. Analiza rynku i konkurencji (51)
    • 1.5.2. Wartość rynku (51)
    • 1.5.3. Perspektywy rozwoju rynku (53)
    • 1.5.4. Otoczenie konkurencyjne online (53)
    • 1.5.5. Kim jest klient docelowy (56)
    • 1.5.6. Słabe i mocne strony rynku (57)
    • 1.5.7. Podsumowanie (58)
  • 1.6. Nazwa i domena dla e-biznesu (Michał Spławski) (58)
    • 1.6.1. Wybór najlepszej nazwy (58)
    • 1.6.2. Jak i gdzie zarejestrować domeny? (62)
    • 1.6.3. Przejmowanie cudzej domeny (63)
    • 1.6.4. Bezpieczeństwo - jak nie stracić swoich domen (65)
    • 1.6.5. Podsumowanie (65)
  • 1.7. Dywersyfikacja w e-biznesie (Maciej Dutko) (66)
    • 1.7.1. Po co dywersyfikować? (66)
    • 1.7.2. Dywersyfikacja vs fokusowanie (67)
    • 1.7.3. Co i jak dywersyfikować? (68)
    • 1.7.4. Skutki strategii "wszystko na jedną kartę" (70)
  • 1.8. Strategie cenowe (Krzysztof Rdzeń) (72)
    • 1.8.1. Cena w e-commerce (72)
    • 1.8.2. Tworzenie strategii cenowej (72)
    • 1.8.3. Podsumowanie (74)
  • 1.9. Błędy początkujących e-sprzedawców (Piotr Motyl) (74)
    • 1.9.1. Właściciel firmy jako zagrożenie (75)
  • 1.10. Finansowanie e-biznesu (Piotr Dywański) (82)
  • 1.11. Crowdfunding - finansowanie i testowanie w jednym (Jakub Sobczak, Michał Połetek) (102)
    • 1.11.1. Czym właściwie jest crowdfunding? (102)
    • 1.11.2. Zastanów się, czy crowdfunding jest dla Ciebie (104)
    • 1.11.3. Zdecydowałeś się na crowdfunding - co teraz? (105)
    • 1.11.4. Projekt dobiegł końca - co teraz? (107)
    • 1.11.5. Oczami projektodawcy (case study) (Mateusz Chłodnicki) (108)
  • 1.12. Zarządzanie ludźmi w e-przedsiębiorstwie (Paweł Królak) (110)
    • 1.12.1. Kiedy zatrudnić pierwszych pracowników? (110)
    • 1.12.2. Dlaczego ludzie mieliby pracować dla Ciebie? (110)
    • 1.12.3. Czego pracownicy oczekują od idealnej pracy? (111)
    • 1.12.4. Podstawowy błąd początkujących pracodawców (112)
    • 1.12.5. Jak zatrudniać nowych pracowników? (114)
    • 1.12.6. Kij i marchewka, czyli największy błąd w motywowaniu ludzi (115)
    • 1.12.7. Współpraca zamiast rywalizacji (116)
    • 1.12.8. Dobra praca to lekka praca (117)
    • 1.12.9. Co zrobić, aby Twoi pracownicy uwielbiali swoją pracę? (118)
  • 1.13. Telepraca i telepracownicy (Maciej Dutko) (118)
    • 1.13.1. Specyfika telepracowania (119)
    • 1.13.2. Możliwości i ograniczenia (120)
    • 1.13.3. Starsi bracia: outsourcing, outtasking, freelancering (121)
  • 1.14. Zarządzanie kryzysem w e-biznesie (Piotr Motyl) (122)
    • 1.14.1. Jedenaście najczęściej pojawiających się błędów w e-biznesach (123)
    • 1.14.2. W jaki sposób zmniejszyć ryzyko sytuacji kryzysowych? (130)
  • 1.15. Hejt, krytyka, negatywy (Monika Czaplicka) (131)
    • 1.15.1. Jak odróżnić hejt od krytyki? (131)
    • 1.15.2. Hejter a troll (131)
    • 1.15.3. Jak sobie radzić z krytyką? (131)
    • 1.15.4. Haters gonna hate (132)
    • 1.15.5. Czy można kasować negatywne komentarze? (133)
    • 1.15.6. Niezadowolony klient (133)
    • 1.15.7. Regulamin fanpage'a i zakazane słowa (133)
    • 1.15.8. Twój wizerunek to Twoje zyski (134)
Rozdział 2. Sklep internetowy (135)
  • 2.1. Własny sklep w sieci - pierwsze kroki (Mirosław Smużniak) (135)
    • 2.1.1. Gdzie stawiać pierwsze kroki? We własnym sklepie czy na platformie ofertowej? (136)
    • 2.1.2. Jak wybrać sklep internetowy? (136)
    • 2.1.3. Od czego zacząć konfigurację sklepu? (138)
    • 2.1.4. Pomyśl o grafice i identyfikacji wizualnej (138)
    • 2.1.5. Jakie formy marketingu wybrać, by dotrzeć do klienta? (139)
    • 2.1.6. Podsumowanie (139)
  • 2.2. Typy platform e-sklepowych (Mirosław Smużniak) (139)
    • 2.2.1. SaaS - sklep abonamentowy (140)
    • 2.2.2. Open source (141)
    • 2.2.3. Sklepy licencyjne (142)
    • 2.2.4. Wdrożenia dedykowane (142)
    • 2.2.5. Podsumowanie (143)
  • 2.3. Struktura i użyteczność sklepu internetowego (Paweł Krzyworączka) (144)
    • 2.3.1. Ideał usability (144)
    • 2.3.2. Rzeczy warte uwagi w e-sklepie (144)
    • 2.3.3. Strona główna sklepu (148)
    • 2.3.4. Strona kategorii (150)
    • 2.3.5. Strona produktu (152)
    • 2.3.6. Koszyk i składanie zamówienia (154)
    • 2.3.7. Podstrony statyczne (155)
    • 2.3.8. Wersja mobilna sklepu (157)
    • 2.3.9. Testowanie skuteczności - testy A/B (158)
    • 2.3.10. Zwiększanie użyteczności (158)
  • 2.4. Przegląd aplikacji e-sklepowych (Mirosław Smużniak) (159)
    • 2.4.1. cStore (159)
    • 2.4.2. IAI-Shop (160)
    • 2.4.3. PrestaShop (160)
    • 2.4.4. Shoper (160)
    • 2.4.5. Shoplo (161)
    • 2.4.6. SOTE (161)
    • 2.4.7. Podsumowanie (162)
  • 2.5. Wdrożenie e-sklepu (Katarzyna Ryfka-Cygan) (163)
    • 2.5.1. Wybór oprogramowania (164)
    • 2.5.2. Szata graficzna (166)
    • 2.5.3. Podpięcie szybkich płatności (166)
    • 2.5.4. Integracja z programami zewnętrznymi (166)
    • 2.5.5. Podpięcie systemu do statystyk (167)
    • 2.5.6. Konfiguracja sklepu i najważniejsze ustawienia (167)
    • 2.5.7. Dopasowanie powiadomień e-mailowych (167)
    • 2.5.8. Stworzenie stron informacyjnych (169)
    • 2.5.9. Dodanie produktów (170)
    • 2.5.10. Testy (170)
  • 2.6. Audyt przedwdrożeniowy (Adam Pioch) (171)
    • 2.6.1. Metoda 4xZ (171)
    • 2.6.2. Pamiętaj: jesteś statystycznie nieistotny! (172)
    • 2.6.3. Kontrolne etapy prac nad stroną WWW (172)
    • 2.6.4. Podsumowanie (175)
  • 2.7. Shoper.pl (case study) (Mirosław Smużniak) (176)
    • 2.7.1. Krótka historia (176)
    • 2.7.2. Funkcjonalność sklepu (176)
    • 2.7.3. Pulpit (176)
    • 2.7.4. Podsumowanie (183)
  • 2.8. PrestaShop i Magento - sklepy w systemach open source (Krzysztof Rdzeń) (183)
    • 2.8.1. Sklep internetowy - jak i dlaczego wybrać system open source (183)
Rozdział 3. Platformy aukcyjne i inne kanały e-commerce (189)
  • 3.1. Uwarunkowania handlu na Allegro (Mirosław Smużniak) (189)
    • 3.1.1. Wczesne początki polskiego e-commerce, czyli: informatycy, wyprzedaż garażowa i miłość do licytacji (189)
    • 3.1.2. Kiedy myśleć o Allegro? (190)
    • 3.1.3. Jak obecnie wygląda Allegro.pl (190)
    • 3.1.4. Jak się przygotować do wejścia na rynek Allegro (191)
    • 3.1.5. Na co uważać przy handlu na Allegro (192)
    • 3.1.6. Dalsze etapy rozwoju (193)
    • 3.1.7. Podsumowanie (194)
  • 3.2. Dobre praktyki handlu na Allegro (i nie tylko) (Mariusz Wesołowski) (194)
    • 3.2.1. Trzy grosze na początek (194)
    • 3.2.2. Pamiętaj: planujesz nie tylko na teraz (195)
    • 3.2.3. Złe praktyki, które Cię zrujnują (196)
  • 3.3. "Trafność" Allegro - nowy paradygmat pozycjonowania ofert (Maciej Dutko) (200)
    • 3.3.1. Co się zmieniło? (200)
    • 3.3.2. Trafność oficjalnie i poza anteną (201)
    • 3.3.3. Dostosuj albo zgiń! (202)
    • 3.3.4. "Czy poprawicie naszą pozycję na Allegro?" (202)
  • 3.4. Alternatywne platformy e-sprzedażowe (Mirosław Smużniak) (203)
    • 3.4.1. Platformy aukcyjno-ofertowe (204)
    • 3.4.2. Platformy zakupów lokalnych (204)
    • 3.4.3. Platformy ogłoszeniowe (206)
    • 3.4.4. Platformy sprzedaży B2B (207)
    • 3.4.5. Profesjonalny e-commerce na platformach alternatywnych (207)
  • 3.5. Promocja płatna na Allegro (Marcin Skowroński, Wojciech Bryzek) (208)
    • 3.5.1. Narzędzia pozwalające lepiej wyeksponować wybraną ofertę na tzw. listingach (209)
    • 3.5.2. Formaty i narzędzia typowo reklamowe (213)
    • 3.5.3. Programy i modele współpracy dedykowane dla dużych sprzedawców oraz właścicieli marek (214)
Rozdział 4. Usługi online (217)
  • 4.1. Usługi eksperckie (Maciej Dutko) (217)
  • 4.2. E-sprzedaż wiedzy (Daniel Bossy) (220)
    • 4.2.1. Skuteczny system e-learningu (220)
    • 4.2.2. Co jest potrzebne, aby zacząć? (221)
    • 4.2.3. Podsumowanie (229)
  • 4.3. Videopoint.pl i ebookpoint.pl (case studies) (Grzegorz Schwarz) (229)
    • 4.3.1. Po drabinie na sam szczyt i... (230)
    • 4.3.2. Idzie nowe, czyli zmiany przyzwyczajeń klientów (230)
    • 4.3.3. Grupa, ale już nie wydawnicza (231)
    • 4.3.4. ebookpoint.pl - polska rewolucja w e-bookach (232)
    • 4.3.5. Od NASBI do OSBI, czyli jak sprzedawać, pożyczając (233)
    • 4.3.6. Nie czytamy, lecz oglądamy (235)
    • 4.3.7. Na koniec: cel jest jeden, a środków wiele (236)
  • 4.4. Personal branding w e-usługach (Maciej Dutko) (237)
    • 4.4.1. Rozwój, rozwój, rozwój... (237)
    • 4.4.2. Osobista marka biznesowa (237)
    • 4.4.3. Jak wzmacniać swój "personalny brand"? (238)
  • 4.5. Programy afiliacyjne (Marcin Godlewski) (241)
    • 4.5.1. Własny program partnerski czy sieć afiliacyjna - za i przeciw (242)
    • 4.5.2. Forma rozliczeń prowizyjnych (244)
    • 4.5.3. Jaka wysokość prowizji będzie najlepsza? (245)
    • 4.5.4. Największe błędy w programach partnerskich (245)
    • 4.5.5. Co dodatkowo daje program partnerski? (246)
    • 4.5.6. Popularne programy partnerskie (247)
  • 4.6. AdSense - podstawy platformy (Marcin Godlewski) (247)
    • 4.6.1. Dostępne formy reklam w AdSense (247)
    • 4.6.2. AdSense na YouTube (248)
    • 4.6.3. Wybrane zasady wyświetlania reklam AdSense (249)
    • 4.6.4. Plusy i minusy reklamy Google AdSense (250)
    • 4.6.5. Wypłata środków (251)
  • 4.7. Marketing wielopoziomowy (Jacek Dudzic) (252)
    • 4.7.1. Matryce konsumenckie (253)
    • 4.7.2. Marketing sieciowy (255)
    • 4.7.3. Nowe rynki (256)
    • 4.7.4. Programy hybrydowe (257)
    • 4.7.5. Moda na MLM (258)
    • 4.7.6. Narzędzia do zwiększania skuteczności promocji (259)
  • 4.8. Usługi hybrydowe: online i offline (Mariusz Wesołowski) (260)
    • 4.8.1. Case study z branży eventowej - Uczestnicy.pl (261)
Rozdział 5. E-marketing (263)
  • 5.1. Budowanie marki online (Maciej Dutko) (263)
    • 5.1.1. Nazwa produktu/przedsiębiorstwa, domena (264)
    • 5.1.2. Logo/logotyp (265)
  • 5.2. Skuteczna oferta sprzedażowa (Maciej Dutko) (270)
    • 5.2.1. Targetowanie czy dywersyfikacja - dwa modele tworzenia ofert (270)
    • 5.2.2. Dobra oferta - co to znaczy? (271)
    • 5.2.3. Częste błędy (281)
  • 5.3. Dziesięć największych błędów w e-ofertach (Maciej Dutko) (281)
    • 5.3.1. Błędny tytuł (282)
    • 5.3.2. Niewłaściwa kategoria (283)
    • 5.3.3. Informowanie zamiast zachęcania (284)
    • 5.3.4. Nieprofesjonalna oprawa wizualna (285)
    • 5.3.5. Kiepska wizualizacja produktu (285)
    • 5.3.6. Niewłaściwa sprzedaż krzyżowa (285)
    • 5.3.7. Brak marki i elementów podnoszących zaufanie (286)
    • 5.3.8. Restrykcje zamiast luzu (286)
    • 5.3.9. Niedopasowanie wewnętrzne oferty do wymogów zewnętrznych (287)
    • 5.3.10. Cenodajstwo (288)
  • 5.4. Storytelling - sprzedaż przez opowiadanie historii (Adam Pioch) (288)
    • 5.4.1. Jaka jest dobra opowieść? (289)
    • 5.4.2. Myślenie powierzchowne czy analityczne? (289)
    • 5.4.3. Jak utrzymać uwagę? (289)
    • 5.4.4. Co fascynuje w opowieściach? (290)
    • 5.4.5. Jak władać mocą tworzenia opowieści? (290)
    • 5.4.6. Przykład z życia wzięty (293)
    • 5.4.7. Storytelling = sukces (295)
  • 5.5. Reklama porównawcza w e-handlu (Maciej Dutko) (295)
    • 5.5.1. Dlaczego boimy się porównywać do innych? (297)
    • 5.5.2. Porównanie pośrednie vs bezpośrednie (298)
    • 5.5.3. Nie tylko walka na cenę (298)
    • 5.5.4. Najważniejsze zasady (302)
    • 5.5.5. Reklama porównawcza krok po kroku (303)
  • 5.6. Zdjęcia w ofertach sprzedażowych - główne zasady i aspekty techniczne (Dawid Starzykiewicz) (303)
    • 5.6.1. Znaczenie dobrej prezentacji fotograficznej (303)
    • 5.6.2. Techniczne podstawy tworzenia fotografii produktowej (304)
    • 5.6.3. Od czego zacząć, czyli organizacja prostego studia fotograficznego (306)
    • 5.6.4. Kreatywne porady praktyczne (308)
    • 5.6.5. Przed wrzuceniem do sieci, czyli obróbka zdjęć (311)
    • 5.6.6. Podsumowanie (311)
  • 5.7. Zdjęcia kontekstowe, korzyściowe i kontrastowe, fotografia 360° (Maciej Dutko) (311)
    • 5.7.1. Lepsze zdjęcie ? Photoshop (312)
    • 5.7.2. Kontekst ma znaczenie (312)
    • 5.7.3. Obrazowanie korzyści, nie produktu (313)
    • 5.7.4. Fotografia kontrastowa - magnes czy manipulacja? (316)
    • 5.7.5. Dwa dodatkowe "za": unikalność i prawo autorskie (317)
    • 5.7.6. Dookoła produktu, czyli fotografia 360° (318)
  • 5.8. Tagline (Paweł Krzyworączka) (320)
    • 5.8.1. Tagline a USP (320)
    • 5.8.2. Tagline w e-biznesie (321)
    • 5.8.3. Dwa aspekty związane ze sloganami w e-sklepach (321)
    • 5.8.4. Slogany reklamowe w wybranych polskich e-sklepach (322)
    • 5.8.5. Dla e-sklepu: jedno lub dwa hasła (323)
  • 5.9. Marketing wirusowy (Maciej Dutko) (324)
    • 5.9.1. Czym jest marketing wirusowy? (325)
    • 5.9.2. Sposoby realizacji (326)
    • 5.9.3. Dobry viral - jak to się robi? (328)
  • 5.10. Social media i marketing społecznościowy (Piotr Chmielewski) (331)
    • 5.10.1. Pułapki intuicyjności i naśladownictwa (331)
    • 5.10.2. Społeczność obecnych lub potencjalnych klientów (331)
    • 5.10.3. Jak promować firmę na takim profilu? (333)
    • 5.10.4. Budowanie zaangażowania (333)
    • 5.10.5. Co poza tym? (334)
  • 5.11. Skuteczny Facebook marketing (Dawid Dudek) (335)
    • 5.11.1. Początki (335)
    • 5.11.2. Szukanie internautów podobnych do Twoich klientów - krok po kroku (340)
    • 5.11.3. Co Ci daje ta wiedza? (342)
    • 5.11.4. Wyniki finansowe analizy na podstawie narzędzi Facebooka (343)
  • 5.12. Twitter, czyli "marketing ćwierkany" (Barbara Stawarz) (343)
    • 5.12.1. Webwriting na Twitterze (344)
    • 5.12.2. Budowanie zasięgu na Twitterze (344)
    • 5.12.3. Zrozumieć twittosferę (345)
  • 5.13. YouTube jako dźwignia dla e-biznesu (Artur Kurasiński) (347)
  • 5.14. Aktywizacja odbiorców w mediach społecznościowych (Katarzyna Pełeszuk) (350)
    • 5.14.1. Tworzenie strategii obecności w social media (351)
    • 5.14.2. Przegląd 20 wybranych sposobów aktywizacji społeczności (353)
    • 5.14.3. Błędy, których należy się wystrzegać w social media (361)
  • 5.15. Performance marketing (Jakub Jasiński) (363)
    • 5.15.1. Efekt i model rozliczeń (363)
    • 5.15.2. Narzędzia performance marketingu (364)
    • 5.15.3. Programy afiliacyjne (366)
    • 5.15.4. Retargeting i RTB (367)
  • 5.16. E-mail marketing (Paweł Krzyworączka) (369)
    • 5.16.1. Dlaczego warto to robić? (369)
    • 5.16.2. Jakie dane zbierać? (370)
    • 5.16.3. Opt-out, single opt-in czy double opt-in? (371)
    • 5.16.4. E-mail marketing a ochrona danych osobowych (372)
    • 5.16.5. Budowanie własnej listy adresowej (372)
    • 5.16.6. Sposoby dystrybucji mailingu (375)
    • 5.16.7. Jak stworzyć dobry mailing/newsletter (376)
    • 5.16.8. Podsumowanie (382)
  • 5.17. Efektywny newsletter (Dariusz Puzyrkiewicz) (383)
    • 5.17.1. Klient nie jest bankomatem (383)
    • 5.17.2. Cztery fazy komunikacji z klientem (384)
    • 5.17.3. Formaty e-maili (387)
    • 5.17.4. Co Ty powiesz? (387)
    • 5.17.5. Nie nudź (387)
    • 5.17.6. Nadawca e-maila (388)
    • 5.17.7. Temat e-maila (389)
    • 5.17.8. Co w treści? (390)
    • 5.17.9. Jak często wysyłać e-maile? (390)
    • 5.17.10. Podsumowanie (391)
  • 5.18. Pozyskiwanie leadów i wzorcowe strony docelowe (landing pages) (Artur Maciorowski) (391)
    • 5.18.1. Pozyskiwanie leadów (391)
    • 5.18.2. Landing page (394)
  • 5.19. GetResponse - przegląd funkcjonalności (Marcin Godlewski) (400)
    • 5.19.1. Podstawowe funkcje GetResponse (400)
    • 5.19.2. Plusy i minusy GetResponse (401)
    • 5.19.3. Przydatne porady (403)
    • 5.19.4. Podsumowanie (404)
  • 5.20. FreshMail.pl (case study) (Paweł Sala) (404)
    • 5.20.1. Kreacja newslettera i mailingu - FreshMail Designer (404)
    • 5.20.2. Personalizacja wysyłek, czyli o segmentacji i targetowaniu (405)
    • 5.20.3. Automatyzacja wysyłek, czyli jakie możliwości mają autorespondery (408)
    • 5.20.4. Optymalizacja kampanii (409)
    • 5.20.5. Podsumowanie (410)
  • 5.21. Marketing automation (Jakub Cyran) (411)
    • 5.21.1. Możliwości dobrego narzędzia marketing automation (412)
    • 5.21.2. Czy marketing automation jest dla Ciebie? (413)
  • 5.22. Pozycjonowanie (Paweł Krzyworączka) (414)
    • 5.22.1. Pozycjonować samodzielnie czy zlecić pozycjonowanie? (414)
    • 5.22.2. Pozycjonowanie jako jeden z elementów strategii e-marketingowej (415)
    • 5.22.3. Pozycja w wynikach wyszukiwania a liczba wejść na stronę (416)
    • 5.22.4. Długi ogon versus trudne frazy (416)
    • 5.22.5. Analiza konkurencji i dobór słów kluczowych (417)
    • 5.22.6. Optymalizacja, czyli SEO (418)
    • 5.22.7. Zdobywanie linków (423)
    • 5.22.8. Śledzenie ruchu na stronie i postępów w pozycjonowaniu - narzędzia przydatne dla pozycjonera (426)
    • 5.22.9. Kary od Google (427)
    • 5.22.10. Jak wybrać i nadzorować firmę pozycjonerską? (427)
    • 5.22.11. Tendencje ewolucji algorytmu Google, czyli jak pozycjonować przyszłościowo (428)
  • 5.23. Content marketing (Barbara Stawarz) (429)
    • 5.23.1. Content marketing to rozmowa (429)
    • 5.23.2. Budowanie społeczności poprzez treści (431)
    • 5.23.3. Cele działań content marketingowych i wskaźniki pomiaru (433)
    • 5.23.4. Narzędzia content marketingu (434)
  • 5.24. Blog jako samodzielny model e-biznesowy (Jason Hunt) (436)
  • 5.25. AdWords - reklama płatna w wyszukiwarce (Maciej Lewiński) (439)
    • 5.25.1. Kto może korzystać z AdWords? (439)
    • 5.25.2. Za co płaci się Google? (440)
    • 5.25.3. Reklama w wyszukiwarce AdWords - na czym to polega? (440)
    • 5.25.4. Gdzie się wyświetlać? Organic vs Paid Search (441)
    • 5.25.5. Kto klika reklamę AdWords? (441)
    • 5.25.6. Reklama w wyszukiwarce - jak zacząć? (442)
    • 5.25.7. Optymalizacja słów kluczowych (445)
    • 5.25.8. Optymalizacja kosztów kampanii (446)
    • 5.25.9. AdWords Express, czyli AdWords "dla leniwych" (446)
    • 5.25.10. Rozszerzenia reklam (447)
    • 5.25.11. Inne metody kierowania reklam w wyszukiwarce (448)
    • 5.25.12. Dynamic Search Ads - DSA (448)
    • 5.25.13. AdWords dla e-commerce - reklama w Product Listing Ads (448)
  • 5.26. Remarketing (Marcin Wsół) (449)
    • 5.26.1. Czym jest remarketing? (449)
    • 5.26.2. Zastosowanie remarketingu (449)
    • 5.26.3. Tworzenie list remarketingowych (450)
    • 5.26.4. Opcje remarketingu (451)
    • 5.26.5. Korzyści ze stosowania remarketingu (452)
    • 5.26.6. Najlepsze praktyki i najczęściej popełniane błędy (452)
    • 5.26.7. Dla kogo jest remarketing? (454)
  • 5.27. Google Analytics - optymalizacja przez analizę efektów (Maciej Lewiński) (454)
    • 5.27.1. Do czego służy analityka? (454)
    • 5.27.2. Dlaczego Analytics? (456)
    • 5.27.3. Google Analytics - jak zacząć? (456)
    • 5.27.4. Raport Analytics musi opowiedzieć historię (457)
    • 5.27.5. Podstawowe definicje - jak to działa? (458)
    • 5.27.6. Kim są i skąd przychodzą? (459)
    • 5.27.7. Dane na temat użytkowników (460)
    • 5.27.8. Śledzenie konwersji + moduł e-commerce (462)
    • 5.27.9. Czego tu brakuje, czyli cele z kasą (463)
    • 5.27.10. Ścieżki wielokanałowe (463)
    • 5.27.11. Zachowanie + testy (464)
Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem (467)
  • 6.1. Profil konsumenta w sieci (Jakub Jasiński) (467)
    • 6.1.1. Preferowane metody dostawy i zwrotu (468)
    • 6.1.2. Preferowane metody płatności (469)
    • 6.1.3. Dlaczego klient miałby wybrać Twój e-sklep? (469)
    • 6.1.4. ROPO (470)
    • 6.1.5. M-klient (471)
  • 6.2. Podstawy komunikacji z e-klientem (Marcin Cisek) (471)
    • 6.2.1. Specyfika klienta internetowego (471)
    • 6.2.2. Znaczenie obsługi klienta (473)
    • 6.2.3. Optymalizacja kanałów komunikacji (474)
    • 6.2.4. Komunikacja e-mailowa (474)
    • 6.2.5. Telefony (476)
    • 6.2.6. Komunikatory (476)
    • 6.2.7. Podstawowe reguły profesjonalnej obsługi e-klienta (477)
    • 6.2.8. Czy istnieje "trudny klient"? (478)
  • 6.3. Customer experience (Izabela Wisłocka) (479)
    • 6.3.1. Czym jest customer experience? (479)
    • 6.3.2. Jak mierzyć customer experience? (480)
    • 6.3.3. Mapowanie customer journey (483)
    • 6.3.4. Pamiętaj! (484)
  • 6.4. Budowanie zaufania klienta (Maciej Dutko) (485)
    • 6.4.1. Marka (485)
    • 6.4.2. Autoprezentacja i dane firmy (486)
    • 6.4.3. Certyfikaty, przynależność, rejestry, referencje (488)
    • 6.4.4. Portfolio klientów (489)
    • 6.4.5. Profesjonalny wizerunek (489)
    • 6.4.6. Rekomendacja konsumencka i rekomendacja przez autorytety (490)
    • 6.4.7. Rekomendacja medialna (491)
    • 6.4.8. Eksperckość (491)
    • 6.4.9. Zdjęcia sprzedawcy/personelu/salonu (493)
    • 6.4.10. Społeczna odpowiedzialność biznesu (494)
  • 6.5. CRM - optymalizacja obsługi e-klienta (Rafał Namieciński) (495)
    • 6.5.1. Czym są systemy CRM? (495)
    • 6.5.2. Zalety korzystania z narzędzi typu CRM (496)
    • 6.5.3. Obszary optymalizacji narzędzi typu CRM (497)
    • 6.5.4. Cechy i kryteria wyboru dobrego CRM (497)
  • 6.6. Feedback konsumencki (Maciej Dutko) (499)
    • 6.6.1. Ewolucja feedbacku (499)
    • 6.6.2. Monolog czy dialog? (500)
    • 6.6.3. Wyciąganie wniosków z "książki skarg" (501)
    • 6.6.4. Najważniejsze zasady (502)
    • 6.6.5. Skąd czerpać feedback? (504)
  • 6.7. Monitoring opinii w internecie (Mikołaj Winkiel, Michał Sadowski) (507)
    • 6.7.1. Monitoring internetu i mediów społecznościowych (507)
  • 6.8. Niezadowolenie klienta - przyczyny i sposoby neutralizacji (Maciej Dutko) (512)
    • 6.8.1. Dlaczego warto poznać źródło błędów? (512)
    • 6.8.2. Główne szkodniki (513)
    • 6.8.3. Kilka spostrzeżeń gratis (516)
    • 6.8.4. Co zrobić z tą mroczną wiedzą? (517)
Rozdział 7. Obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży (519)
  • 7.1. Płatności w internecie (Karol Zieliński) (519)
    • 7.1.1. Czy provider jest w stanie mnie obsłużyć? (520)
    • 7.1.2. Czy provider jest w stanie obsłużyć klientów, których mam lub planuję mieć niedługo? (521)
    • 7.1.3. Czy provider umożliwi mi zaimplementowanie takich modeli płatniczych, które usprawnią proces zakupowy w moim biznesie? (522)
    • 7.1.4. Podsumowanie (524)
  • 7.2. Bitcoin - rewolucja w e-płatnościach (Dominik Homa) (524)
    • 7.2.1. Wstęp (524)
    • 7.2.2. Czym jest bitcoin? (524)
    • 7.2.3. Specyfikacja bitcoina na tle tradycyjnych form płatności (526)
    • 7.2.4. Zalety i ograniczenia (526)
    • 7.2.5. Jak zacząć posługiwać się bitcoinem? (527)
    • 7.2.6. Uwarunkowania prawne (528)
    • 7.2.7. Oszczędzaj na płatnościach elektronicznych - akceptuj płatności w bitcoinach (528)
    • 7.2.8. Jak wygląda zaimplementowanie płatności w bitcoinach w e-biznesie? (529)
    • 7.2.9. Decentralizacja, nowe oblicze internetu (530)
    • 7.2.10. Podsumowanie (530)
  • 7.3. Logistyka e-sklepu: magazynowanie, pakowanie, wysyłka (Mariusz Wesołowski) (531)
    • 7.3.1. Pułapki własnej logistyki (531)
  • 7.4. Paczkomaty(r) InPost (case study) (Rafał Brzoska) (533)
    • 7.4.1. Paczkomaty(r) InPost - początki, wyzwania i geneza koncepcji (533)
    • 7.4.2. Dynamiczne powstawanie sieci Paczkomatów(r) InPost w Polsce i za granicą (534)
    • 7.4.3. Paczkomaty(r) InPost - rozwiązanie problemu "ostatniej mili" i aspekt ekologiczny (535)
    • 7.4.4. Sukces Paczkomatów(r) InPost w perspektywie rozwoju e-handlu w Polsce i na świecie (537)
    • 7.4.5. Perspektywy rozwoju Paczkomatów(r) InPost (538)
  • 7.5. Firmy kurierskie (Mirosław Smużniak) (539)
    • 7.5.1. Polski rynek przesyłek (539)
    • 7.5.2. Narzędzia wspomagające obsługę przesyłek (542)
    • 7.5.3. Reklamacje (542)
  • 7.6. Brokerzy usług kurierskich (Piotr Szymczak) (543)
    • 7.6.1. Początki branży (543)
    • 7.6.2. Jak to działa? (544)
    • 7.6.3. Porównanie ofert (544)
    • 7.6.4. Przezorny ubezpieczony (547)
    • 7.6.5. Oszczędzaj czas i pieniądze (547)
    • 7.6.6. Ostateczny wybór (549)
    • 7.6.7. Broker czy kurier? (549)
  • 7.7. Dropshipping (Mirosław Smużniak, Dawid Starzykiewicz) (549)
    • 7.7.1. Co to jest dropshipping? (550)
    • 7.7.2. Dla kogo jest dropshipping? (550)
    • 7.7.3. Zalety dropshippingu (550)
    • 7.7.4. Na co zwracać uwagę, wdrażając dropshipping? (551)
    • 7.7.5. Jak wprowadzić dropshipping w praktyce? (552)
    • 7.7.6. Uwagi końcowe (553)
  • 7.8. Automatyzacja w e-biznesie (Mirosław Smużniak) (554)
    • 7.8.1. Co możesz automatyzować? (554)
    • 7.8.2. Jak dobrać narzędzia automatyzujące? (557)
    • 7.8.3. Centralizuj, kiedy to tylko możliwe (557)
  • 7.9. Bezpieczeństwo e-biznesu (Marcin Pieleszek) (558)
    • 7.9.1. Bezpieczeństwo to nie sprawa jednej osoby (558)
    • 7.9.2. Najważniejsze jest hasło (559)
    • 7.9.3. Certyfikaty ssl (560)
    • 7.9.4. Codzienne korzystanie z internetu (561)
    • 7.9.5. Ograniczenie dostępu do informacji (562)
    • 7.9.6. Bezpieczeństwo poczty elektronicznej (phishing) (563)
    • 7.9.7. Oprogramowanie antywirusowe i firewall (564)
    • 7.9.8. Aktualizowanie oprogramowania (565)
    • 7.9.9. Bezpieczeństwo serwisów internetowych na przykładzie WordPressa (565)
    • 7.9.10. Dane, które e-przedsiębiorca ma przy sobie (566)
    • 7.9.11. Korzystanie z internetu "poza biurem" (566)
    • 7.9.12. Kopie zapasowe (backup) i archiwa danych (567)
    • 7.9.13. Bezpieczne usuwanie danych (568)
    • 7.9.14. Inwentaryzacja oprogramowania (568)
    • 7.9.15. Dalsze działania prewencyjne (568)
Rozdział 8. Zwiększanie efektywności sprzedaży (569)
  • 8.1. Analiza konkurencji (Marcin Cisek) (569)
    • 8.1.1. Analiza SWOT (569)
    • 8.1.2. Proste sposoby na samodzielną analizę konkurencji (571)
    • 8.1.3. Narzędzia analizy konkurencji (573)
    • 8.1.4. Korzyści z analizy konkurencji (583)
  • 8.2. Cross-channelling (Jakub Jasiński) (584)
    • 8.2.1. Dlaczego warto krzyżować kanały? (584)
    • 8.2.2. Jak to robić? (584)
    • 8.2.3. Co przeszkadza w byciu graczem wielokanałowym? (585)
    • 8.2.4. Kanibalizm (585)
    • 8.2.5. Polityka asortymentowa (586)
    • 8.2.6. Polityka cenowa (586)
    • 8.2.7. Co możesz wdrożyć? (587)
    • 8.2.8. Cross-channel czy omni-channel? (588)
    • 8.2.9. Niespójność też popłaca (589)
  • 8.3. Co-surfing (co-browsing) (Rafał Sadłowski) (589)
    • 8.3.1. Jak realizować co-surfing w praktyce? (590)
    • 8.3.2. Podglądanie strony klienta w czasie rzeczywistym (590)
    • 8.3.3. Aktywna obsługa strony - surfowanie z przewodnikiem (591)
    • 8.3.4. Narzędzia do co-surfingu (593)
    • 8.3.5. Jak działa co-surfing? (593)
    • 8.3.6. Kiedy sięgnąć po co-surfing? (594)
  • 8.4. Porównywarki cen (Marcin Cichoń) (594)
    • 8.4.1. Rynek porównywarek cen w Polsce (595)
    • 8.4.2. Porównywać czy nie porównywać? (596)
    • 8.4.3. Strategia obecności w porównywarce cen (597)
    • 8.4.4. Quo vadis, porównywarko? (597)
  • 8.5. Google zakupy (reklamy z listą produktów) (Marcin Wsół) (598)
    • 8.5.1. Czym są reklamy z listą produktów (598)
    • 8.5.2. Google zakupy a porównywarki cen (599)
    • 8.5.3. Zalety kampanii produktowych (599)
    • 8.5.4. Od czego zacząć? (600)
    • 8.5.5. Najlepsze praktyki (603)
  • 8.6. Długi ogon w e-biznesie (Krzysztof Rdzeń) (603)
    • 8.6.1. Teoria długiego ogona wczoraj i dziś (603)
    • 8.6.2. Długi ogon w praktyce (604)
    • 8.6.3. Sposoby na aktywizację długiego ogona (604)
    • 8.6.4. Zagrożenia płynące z długiego ogona (606)
  • 8.7. Testowanie a optymalizacja sprzedaży (Piotr Oracz) (606)
    • 8.7.1. Testowanie kontra eksperymentowanie (607)
    • 8.7.2. Najpierw przeanalizuj swoją stronę (607)
    • 8.7.3. Testuj, ale jakimi narzędziami? (609)
    • 8.7.4. ABC interpretowania wyników testu (609)
    • 8.7.5. Od czego zacząć zmiany w sklepie? (610)
    • 8.7.6. Nie kopiuj czyichś pomysłów, bo mogą być one rozwiązaniem zupełnie innych niż Twoje problemów (611)
  • 8.8. Online merchandising (Katarzyna Jeznach, Marcin Piwowarczyk) (611)
    • 8.8.1. Wiele produktów czy jeden produkt? (612)
    • 8.8.2. Strona główna, czyli wystawa Twojego sklepu (612)
    • 8.8.3. Nawigacja, czyli drogowskaz sprzedażowy (613)
    • 8.8.4. Dobre wyszukiwanie zastępuje doświadczonego sprzedawcę (614)
    • 8.8.5. Brak wyników oznacza wizytę w sklepie konkurencji (615)
    • 8.8.6. Zarządzanie wynikami wyszukiwania (616)
    • 8.8.7. Zarządzanie w ramach kategorii produktowych (616)
    • 8.8.8. Listy bestsellerów, najwyżej ocenianych, najczęściej oglądanych... (616)
    • 8.8.9. Dodatkowe atrybuty produktów (616)
    • 8.8.10. Strona produktu - najważniejsza strona e-sklepu (617)
    • 8.8.11. Podsumowanie (618)
  • 8.9. Cross-selling, up-selling, down-selling (Marcin Cichoń) (619)
    • 8.9.1. Korzyści ze stosowania technik cross- i up-sellingowych (619)
    • 8.9.2. Przykłady cross- i up-sellingu w e-sklepach (620)
    • 8.9.3. Techniczna strona cross- i up-sellingu (622)
  • 8.10. Outsourcing w e-biznesie (Mirosław Smużniak) (623)
    • 8.10.1. Zlecanie firmom zewnętrznym (624)
    • 8.10.2. Szanse i zagrożenia outsourcingu (627)
  • 8.11. M-biznes (Monika Mikowska) (628)
    • 8.11.1. Smartfonizacja w Polsce i na świecie (628)
    • 8.11.2. Rośnie grupa użytkowników mobile-only (630)
    • 8.11.3. Ruch mobilny w Polsce (631)
    • 8.11.4. Optymalizacja strony internetowej pod urządzenia mobilne (631)
    • 8.11.5. Dedykowana strona mobilna (632)
    • 8.11.6. Strona RWD (633)
    • 8.11.7. Porównanie podejścia do tworzenia stron - mobilne dedykowane czy RWD? (633)
    • 8.11.8. Jakie narzędzia mogą zmobilizować Twój biznes? (634)
  • 8.12. Aplikacje mobilne dla e-biznesu (Monika Mikowska) (636)
    • 8.12.1. Aplikacje mobilne w liczbach (636)
    • 8.12.2. Mobilne systemy operacyjne (638)
    • 8.12.3. Cele dla aplikacji mobilnych (639)
    • 8.12.4. Przepis na idealną aplikację mobilną (639)
    • 8.12.5. Kiedy NIE tworzyć aplikacji mobilnej (640)
  • 8.13. Optymalizacja konwersji - czynniki zewnętrzne (Michał Bąk) (642)
    • 8.13.1. Optymalizacja konwersji offsite (642)
  • 8.14. Optymalizacja kosztów (Marcin Cisek) (644)
    • 8.14.1. Optymalizacja kosztów sprzedaży (645)
    • 8.14.2. Optymalizacja kosztów logistyki - lean management (646)
    • 8.14.3. Optymalizacja kosztów podatkowych (648)
    • 8.14.4. Optymalizacja kosztów - kaizen (650)
  • 8.15. Mity psujące e-sprzedaż (Mariusz Wesołowski) (651)
    • 8.15.1. Błędy wypieku domowej pizzy (653)
    • 8.15.2. Paczka za pobraniem (653)
    • 8.15.3. Długi ogon po polsku (654)
    • 8.15.4. W internecie zawsze taniej (654)
    • 8.15.5. W internecie zawsze szybciej (655)
    • 8.15.6. Internet ? supermarket (655)
    • 8.15.7. Efekt kuli śnieżnej, czyli urobek żuka gnojowego (655)
    • 8.15.8. Social must be (656)
    • 8.15.9. Klient ma zawsze rację (656)
    • 8.15.10. Wielokanałowość po polsku (657)
    • 8.15.11. Showrooming must have (657)
    • 8.15.12. Podążaj za trendami (657)
    • 8.15.13. Rok mobile nadejdzie (658)
  • 8.16. Dziesięć najczęstszych błędów małych i średnich e-sprzedawców (Marek Jankowski) (658)
    • 8.16.1. Błędy biznesowe (658)
    • 8.16.2. Błędy techniczne (660)
  • 8.17. Skalowanie biznesu poprzez ekspansję zagraniczną (Mateusz Chłodnicki) (662)
    • 8.17.1. Dlaczego warto globalizować e-biznes? (662)
    • 8.17.2. Po pierwsze, angielski (662)
    • 8.17.3. Po drugie, obalamy mity (663)
    • 8.17.4. Co możesz zyskać? (664)
    • 8.17.5. Skalowanie biznesu to stan umysłu (665)
  • 8.18. E-biznes ponad granicami (Piotr Motyl) (665)
    • 8.18.1. Określanie i projektowanie założeń mobilnego e-biznesu (666)
    • 8.18.2. Etapy projektowania w praktyce mobilnego modelu e-biznesu (667)
    • 8.18.3. Korzyści mobilnego modelu e-biznesu w praktyce (672)
Rozdział 9. E-biznes a prawo (673)
  • 9.1. Rejestracja działalności gospodarczej (Piotr Szulczewski) (673)
    • 9.1.1. Gdybym był bogaty, to założyłbym firmę i płaciłbym podatki... (673)
    • 9.1.2. Wyprzedaże kolekcji, sprzedaż prywatna lub hobbystyczna (674)
    • 9.1.3. Formalności - o dokumentach i o CEIDG-1 słów kilka (675)
    • 9.1.4. Data zgłoszenia działalności gospodarczej, kod PKD (676)
    • 9.1.5. Forma opodatkowania i zasady księgowości (676)
    • 9.1.6. Zgłoszenie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (677)
    • 9.1.7. Zgłoszenie VAT, zwolnienie podmiotowe z podatku (678)
  • 9.2. Wybór formy podatkowo-prawnej e-biznesu (Piotr Szulczewski) (678)
    • 9.2.1. Bezpieczniej to znaczy drożej, czyli kilka słów o sp. z o.o. (679)
    • 9.2.2. E-biznes w formie samodzielnej działalności gospodarczej (681)
    • 9.2.3. Spółka cicha, fundusz udziałowy, czyli nieformalny e-biznes (682)
  • 9.3. Optymalizacja form działalności gospodarczej (Robert Okulski) (683)
  • 9.4. Dokumentacja e-sprzedaży (Marcin Cisek) (689)
    • 9.4.1. Ustalenie daty przychodu dla celów podatkowych (689)
    • 9.4.2. Przedpłata a zaliczka (690)
    • 9.4.3. Ustalenie daty obowiązku podatkowego dla celów podatku VAT (691)
    • 9.4.4. Faktura elektroniczna (692)
    • 9.4.5. Koszty przesyłek - opodatkowanie łączne z produktem (693)
    • 9.4.6. Koszty przesyłek - pełnomocnictwo (693)
    • 9.4.7. Kasa fiskalna - kiedy obowiązek podatnika (694)
    • 9.4.8. Zwolnienie z obowiązku kasy fiskalnej przy sprzedaży wysyłkowej (696)
    • 9.4.9. Odliczenie ulgi na zakup kasy fiskalnej (697)
    • 9.4.10. Obowiązki podatnika przy rejestracji sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej (697)
    • 9.4.11. Kasa fiskalna - ewidencja zwrotów (698)
  • 9.5. Planowanie e-biznesu a kontrola skarbowa - jak się przygotować (case study) (Piotr Motyl) (699)
    • 9.5.1. Sprzedaż w internecie bez działalności gospodarczej - co Ci grozi? (700)
    • 9.5.2. Co zrobić, jeżeli już prowadziłeś sprzedaż bez zakładania firmy? (700)
    • 9.5.3. W internecie Cię nie widać (701)
    • 9.5.4. Kasa fiskalna zainstalowana za późno (701)
    • 9.5.5. Konto prywatne a firmowe (702)
    • 9.5.6. Sprzedawanie na wielu kontach - niekoniecznie swoich (702)
    • 9.5.7. Sprzedaż na Allegro: kontrola UKS, dane z Allegro (702)
    • 9.5.8. Co Ci grozi, jeśli popełniłeś wiele z tych błędów? (703)
    • 9.5.9. Twoja firma została "wylosowana" (703)
    • 9.5.10. Profilaktyka, czyli jak takim kontrolom zapobiegać? (704)
    • 9.5.11. Uwaga na kontrahentów (705)
    • 9.5.12. Dobry plan działania pomoże nie wpadać w panikę (705)
    • 9.5.13. Dekalog podatnika przy kontroli (706)
    • 9.5.14. Odpowiedzialność firmy a podatki (707)
  • 9.6. Nowe prawa konsumenta a obowiązki e-sprzedawcy (Konrad Cioczek) (707)
    • 9.6.1. Źródła prawa (707)
    • 9.6.2. Modyfikacja definicji konsumenta (708)
    • 9.6.3. Obowiązek informacyjny (708)
    • 9.6.4. Prawo do odstąpienia od umowy (708)
    • 9.6.5. Reklamacja a gwarancja (710)
  • 9.7. Redukowanie zwrotów w e-handlu (Maciej Dutko) (712)
    • 9.7.1. Prawo zwrotu z korzyścią dla klienta - a dla sprzedawcy? (712)
    • 9.7.2. Odmowa lub utrudnianie prawa zwrotu (712)
    • 9.7.3. Sześć pomysłów na mniej zwrotów (713)
  • 9.8. Regulamin sklepu internetowego (Piotr Szulczewski) (715)
    • 9.8.1. Zasady obowiązujące przy formułowaniu regulaminu (716)
    • 9.8.2. Zmiana regulaminu - tylko w sposób dopuszczalny (720)
    • 9.8.3. Regulamin - istotny element treści strony internetowej (720)
  • 9.9. Klauzule niedozwolone w regulaminach e-sklepów (Konrad Cioczek) (721)
    • 9.9.1. Skąd się biorą klauzule niedozwolone? (721)
    • 9.9.2. Klauzule związane z zawarciem umowy (721)
    • 9.9.3. Klauzule związane z procedurą reklamacyjną (722)
    • 9.9.4. Klauzule związane z odstąpieniem od umowy i zwrotem towaru (722)
    • 9.9.5. Klauzule związane z ograniczeniem uprawnień konsumenta (723)
    • 9.9.6. Klauzule związane z zastrzeżeniem właściwości sądu (724)
    • 9.9.7. Odpowiedzialność za pośredników (724)
  • 9.10. Odpowiedzialność za prowadzenie działalności e-commerce zgodnie z prawem a ataki na e-sprzedawców (Jakub Szajdziński) (724)
  • 9.11. Podatki w e-biznesie (Piotr Szulczewski) (728)
    • 9.11.1. Kiedy sprzedajesz prywatnie... (729)
    • 9.11.2. Jak opodatkować sprzedaż przez internet w firmie? (731)
    • 9.11.3. Podatek VAT - gdy sprzedawcą jest przedsiębiorca (733)
  • 9.12. Ochrona danych osobowych (Marcin Cisek) (734)
    • 9.12.1. Regulacje prawne (734)
    • 9.12.2. Definicja (734)
    • 9.12.3. Przetwarzanie danych (735)
    • 9.12.4. Administrowanie danymi (736)
    • 9.12.5. Zgoda na przetwarzanie danych (737)
    • 9.12.6. Rejestracja zbioru danych (737)
    • 9.12.7. Dokumentacja w zakresie przetwarzania danych (739)
    • 9.12.8. Konsekwencje prawne (740)
  • 9.13. Nieuczciwa konkurencja (Marcin Cisek) (741)
    • 9.13.1. Nieuczciwe praktyki rynkowe (741)
    • 9.13.2. Czyny nieuczciwej konkurencji (742)
    • 9.13.3. Czyny nieuczciwej konkurencji w internecie (745)
    • 9.13.4. Reklama porównawcza (746)
    • 9.13.5. Sankcje prawne (746)
  • 9.14. Ochrona znaków towarowych (Konrad Cioczek) (747)
    • 9.14.1. Pojęcie znaku towarowego (747)
    • 9.14.2. Ochrona prawna znaku towarowego - czy to ważne? (748)
    • 9.14.3. Jak zastrzec znak towarowy w Polsce? (748)
    • 9.14.4. Co daje zastrzeżenie znaku towarowego? (749)
    • 9.14.5. Zastrzeżenie znaku towarowego a rzeczywistość (750)
    • 9.14.6. Domena internetowa a prawo własności przemysłowej (750)
  • 9.15. Transfer własności intelektualnej (Piotr Szulczewski) (751)
    • 9.15.1. Handel domenami (753)
    • 9.15.2. Sprzedaż logo, grafik i treści strony internetowej (754)
    • 9.15.3. Udostępnianie miejsca reklamowego (755)
  • 9.16. Specyfika prawna handlu na Allegro (Maciej Dutko) (756)
    • 9.16.1. Transakcja "z obowiązkiem zapłaty" (756)
    • 9.16.2. Tylko pełnoletni sprzedawcy. Wyjątek: konto "Junior" (757)
    • 9.16.3. Posiadanie wielu kont w serwisie? Tak! (758)
    • 9.16.4. Panie i panowie, ale nie wychodzimy poza placyk! (759)
    • 9.16.5. Prawidłowe słowa kluczowe (760)
    • 9.16.6. Sprzedaż w cenach brutto (760)
    • 9.16.7. Zakaz handlu niektórymi typami produktów (760)
    • 9.16.8. Zawieszenie oferty, blokada konta - i co dalej? (760)
  • 9.17. Mailing a spam (Marcin Cisek) (762)
    • 9.17.1. Definicja spamu (762)
    • 9.17.2. Poprawna zgoda na przesyłanie informacji handlowych (763)
    • 9.17.3. Spam a korespondencja biznesowa (766)
    • 9.17.4. Konsekwencje prawne (767)
  • 9.18. Prawo autorskie w e-handlu (Maciej Dutko) (767)
    • 9.18.1. Przekaz "informacyjny" czy "twórczy"? (768)
    • 9.18.2. Uświadamianie i prewencja (769)
    • 9.18.3. Zabezpieczenie dowodów i reagowanie (769)
    • 9.18.4. Ochrona techniczna (770)
    • 9.18.5. Zastosowanie fałszywej treści (770)
O autorach (773) Skorowidz (793)
płatności onepress.pl